0
głosów
- +

Pierwsze kroki do wdrożenia ISO 9001

Autor:

Aktualizacja: 16.03.2009


Kategoria: Biznes i Ebiznes / Aktualności


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 2069 razy czytane
  • 1 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
 

Wdrażanie ISO 9001 w firmie nie jest wcale tak trudnym procesem, jak by mogło się wydawać. Wielu przedsiębiorców ma jednak z tym problem. Trzymając się kilku podstawowych zasad i podpierając się pomocą z zewnątrz, można przeprowadzić wdrożenie bezboleśnie.


Podczas opracowywania oraz wdrożenia systemu zarządzania jakością należy pamiętać o tym, aby wszelkie działania były najpierw zaplanowane, a następnie w sposób uporządkowany realizowane. Wdrażanie ISO 9001 należy przeprowadzić etapami. Działania związane z przygotowaniem dokumentacji systemu zarządzania jakością zgodnego z ISO 9001 i wdrożenia wymagań normy bazują na pracach przygotowawczych oraz pracach zasadniczych.

Do podjęcia decyzji o wdrażaniu systemu według ISO 9001 niezbędna jest determinacja najwyższego kierownictwa, które musi określić politykę jakości. W większych firmach dobrym pomysłem jest powołanie zespołu ds. wdrożenia systemu zarządzania jakością. W tej grupie należy wyznaczyć kierownika lub jak kto woli - lidera. Taką osobę można mianować również pełnomocnikiem kierownictwa ds. jakości. Kierownik zespołu powinien posiadać zdolność decyzyjną, uprawniającą go do podjęcia działań związanych z wdrożeniem ISO 9001. W tym momencie należy rozpocząć szkolenia ISO 9001, przede wszystkim dla członków zespołu wdrażającego, a w dalszej kolejności dla pozostałych pracowników firmy. Należy pamiętać, aby treść i zakres szkoleń były dostosowane dla  danej grupy. Inna wiedza potrzebna będzie kerownictwu, a inna  np. operatorom maszyn. Można skorzystać ze szkoleń organizowanych w wyspecjalizowanych firmach szkoleniowych lub zatrudnić doświadczonego specjalistę, który przeprowadzi w organizacji cykl szkoleń wewnętrznych.

Kolejnym krokiem jest dokonanie wyboru przez kierownictwo organizacji – opierając się na zdaniu zespołu wdrażającego – które obszary działalności organizacji wejdą w zakres działania systemu zarządzania jakością. Należy także określić czy, a jeśli tak to które, punkty normy ISO 9001 wymagają wyłączenia. Należy określić kategorię oraz ilość procesów, które mają miejsce w organizacji oraz rodzaj wytwarzanych wyrobów czy usług.


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


System komentarzy dostarcza Disqus

Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij