0
głosów
- +

Techniki relaksacyjne dla każdego

Autor:

Aktualizacja: 24.04.2020


Kategoria: Rozwój Osobisty / Relaksacja


Artykuł
  • 0 głosów dodatnich
  • 0 głosów ujemnych
  • 90 razy czytane
  • 0 przedrukowany
  • 0 Polemik/Poparć <span class="normal">Odpowiadanie na artykuł</span>
  • Licencja: CC <span class="normal">Zezwala się na kopiowanie, dystrybucję, wyświetlanie i użytkowanie dzieła i wszelkich jego pochodnych pod warunkiem umieszczenia informacji o tw&oacute;rcy.</span>
Dostęp bezpłatny <span class="normal">Dostęp do treści jest bezpłatny.<br/> Inne pola eksploatacji mogą być zastrzeżone sprawdź <b>licencję</b>, żeby dowiedzieć się więcej</span>
Techniki relaksacyjne dla każdego

Codzienne życie serwuje nam wiele sytuacji stresowych, które wywołują fizyczne i psychiczne napięcie. Istnieje wiele metod relaksacyjnych, które pomagają utrzymać równowagę psychiczną i ciało w dobrej kondycji- aktywność fizyczna, słuchanie muzyki, czytanie książek spotkania z przyjaciółmi itd.


Poniżej przedstawiam inną metodę służącą wyciszeniu, uzyskaniu wewnętrznego spokoju i głębszego relaksu.


1.Ćwiczenia wyobraźni
Ćwiczenie to wykonywane regularnie pozwala uzyskiwać wrażenie wewnętrznego spokoju, poprawia samopoczucie i daje dobre wyniki w łagodzeniu stanów lękowych, można je też wykorzystać dla zmniejszenia zmęczenia lub przeciwdziałaniu zmęczenia. Połóż rękę w okolicy serca i wyczuj jego bicie. Poczuj jak bije Twoje serce i jednocześnie powtarzaj sugestię „moje serce bije spokojnie i silnie”, trwaj tak przez chwilę, aż poczujesz wyraźnie miarowe bicie swojego serca. Następnie przesuń rękę w okolice splotu słonecznego (miejsce między końcem mostka i pępkiem), oddychaj przeponą miarowo i spokojnie. Nie staraj się sterować swoim oddechem ani na siłę go regulować, skup się na tym czy Twoja ręka unosi się do góry podczas wdechu i opada podczas wydechu. Teraz przypomnij sobie najbardziej wzruszające i przyjemne zdarzenie ze swojego życia. Niech to będzie coś jednoznacznie przyjemnego. Wyobrażaj sobie jakie dźwięki temu towarzyszyły, może jakieś szczególne zapachy – rozkoszuj się wonią, rozkoszuj się Samkiem. Dotykaj przedmiotów, są zimne czy ciepłe, przyjemne i miękkie w dotyku czy chłodne i delikatne, przywołuj kolory i formy, oglądaj je z każdej możliwej perspektywy . Trwaj w tym stanie aż do momentu odczucia przyjemnego ciepła rozlewającego się w okolicy splotu słonecznego, lub też do momentu uzyskania wzruszenia, mogą to być pojawiające się łzy lub poczucie błogiego spokoju. Na tym kończy się ćwiczenie.
Poprzez wizualizację przyjemnych doznań, pobudzane są w mózgu ośrodki nerwowe, które sterują pracą gruczołów dokrewnych, wrażliwością skóry i pracą naczyń krwionośnych. Ćwiczenie to wpływa na wydzielane endorfin przyczyniających się do poprawy samopoczucia. Regularne wykonywanie ćwiczenia, (można je wykonywać nawet kilkakrotnie w ciągu dni), poprawia nastrój, wycisza oraz łagodzi skutki stresu.


2.Techniki aktywne
Techniki aktywne(uprawianie różnych form sportu) pomagają szybko rozładować napięcie i złe emocje. Podczas wysiłku fizycznego twój mózg wytwarza więcej endorfin, naturalnych substancji przeciwbólowych, które poprawiają samopoczucie. Udowodniono również, że regularna aktywność fizyczna wpływa na zahamowanie procesu skracania się telomerów. Telomery to zakończenia chromosomów, które ulegają skróceniu po każdym podziale komórek. Skracanie telomerów prowadzi w końcu do śmierci komórek, regularne zaś uprawianie sportu spowalnia ten proces, wpływając tym samym na spowolnienie procesów starzenia się organizmu.


Łącząc aktywne i odprężające techniki relaksacyjne spada poziom hormonów stresu we krwi, oddech staje się głęboki, komórki dotlenione, serce pracuje wolniej, a mózg emituje fale alfa. Regularne stosowanie technik relaksacyjnych podwyższa próg wystąpienia reakcji stresowej.

Maksymilian Tkaczyk - Moje hobby to meble oraz blogowanie - jestem autorem wielu arytkułów na cityon.pl 


Podobał Ci się artykuł?
0
głosów
- +

Brak polemik/poparć



Podobne artykuły:


KOMENTARZE


Używając tej strony zgadzasz się na wykorzystywanie plików Cookie.
Dowiedz się więcej.

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Z dniem 25.05.2018 wprowadziliśmy też w życie rozporządzenia dotyczące ochrony danych osobowych. Więcej informacji w naszej Polityce Prywatności i Regulaminie.

Zamknij