Bardzo często na powierzchni laminatu można znaleźć osad, który sprawia, że estetyka zjeżdżalni nie jest już tak doskonała jak do tej pory. Poza tym, jeśli taki osad pojawia się na powierzchni laminatowej nie będzie można korzystać z pełnych właściwości ślizgowych na wybranych zjeżdżalniach. Takie naprawy są bardzo przydatne również wtedy, gdy odnotuje się pęcherze osmozy. Dostają się one w szczeliny, wnika w nie wtedy woda. Po pewnym czasie zmienia się ona w szkodliwie działający kwas octowy. W wyniku tego na powierzchni laminatu może pojawić się pęknięcie o ostrym zakończeniu, a to w parkach wodnych grozi różnymi wypadkami, do których nie można dopuszczać.
Rysy i ubytki laminatu
Naprawa laminatu powinna być wykonana również wtedy, gdy na laminacie pojawią się jakiekolwiek rysy oraz ubytki. Takich sytuacji jest naprawdę sporo, dlatego też nie powinno się ich lekceważyć. Powierzchniowe rysy na laminacie nie wyglądają zbyt atrakcyjnie, powstają one na skutek używania biżuterii oraz zegarków na zjeżdżalniach, dlatego też w parkach wodnych takie rzeczy należy pozostawiać w schowkach. Dzięki temu nie będą na laminacie powstawały żadne nieestetyczne rysy.
Ubytki na laminacie występować mogą w wyniku złego zaprojektowania zjeżdżalni. Oczywiście zależne jest to przede wszystkim od tego, jaka firma jest odpowiedzialna za wykonanie takiego projektu. Ubytki objawiać mogą się w postaci różnorodnych defektów na całej powierzchni ślizgowej, powstają wtedy ostre krawędzie, a zjazd może okazać się niebezpieczny, zwłaszcza dla dzieci i osób niepełnoletnich.
Prace serwisowe na zjeżdżalniach wodnych
Na zjeżdżalniach wodnych od czasu do czasu muszą odbywać się prace serwisowe. W grę wchodzi chociażby renowacja rury zjazdowej, np. wtedy, gdy zeszlifuje się stara powłoka zjeżdżalni. Podczas takich prac wzmacniane są także kołnierze elementów modułowych. Dzięki temu będzie można zabezpieczyć użytkowników parków wodnych przed okaleczeniami skóry. Serwis zjeżdżalni wodnych powinien odbywać się przynajmniej raz na kilka miesięcy, aby wyeliminować jak najszybciej wszelkie ubytki. Poza tym można też zająć się renowacją wanny hamownej, tak aby nie było żadnych problemów z tym, aby w końcowej fazie zjazdu bezpiecznie wyhamować i wytracić prędkość.