Połączenie utartych praktyk z wykorzystaniem działań w Internecie to konieczność, pozwalająca na realizację strategii promocyjnej.
Wybór agencji komunikacji medialnej
Profesjonalna agencja wspiera całościowo proces promocyjny instytucji. To do jej zadań należy m.in. kontakt z organizatorami wydarzeń tematycznych, z redakcjami gazet i serwisów branżowych. Ważną kwestią jest także opracowanie strategii marketingowej, ponieważ to od niej zależne są późniejsze kroki (m.in. działania sponsoringowe).
Dowiedz się więcej na: inventini.com
Działania promocyjne w Internecie
Bez wątpienia Internet jest obecnie głównym miejscem poszukiwań informacji na wszelkie tematy, dlatego niezwykle istotną kwestią jest bycie widocznym dla potencjalnych odbiorców. Do popularnych i rekomendowanych narzędzi marketingu internetowego należą:
l profesjonalnie wykonane i przyjazne użytkownikom witryny internetowe
l blogi, ponieważ są efektywnym źródłem informacji o instytucji i miejscem, w którym odbiorca może poznać jej wartości
l serwisy społecznościowe - pozwalają na mniej formalny i szybszy kontakt z odbiorcami
Zaufaj reklamie zewnętrznej
Do najpopularniejszych nośników tej formy reklamy należy billboard, citylight i reklama pneumatyczna. Nieszablonowe podejście i kreatywność pozwalają na wykorzystanie outdooru jako niezwykle pomocnego w interakcji z odbiorcami narzędzia. W promocji instytucji kultury dobrze sprawdzają się także namioty administracyjne, które z powodzeniem można wykorzystać na różnego typu imprezach plenerowych.
Działania promocyjne w obszarze kultury wymagają wyczucia, ale też odwagi na zmianę stereotypowego podejścia do tematu. Współczesne formy reklamowe w dużej mierze nastawione są na przełamywanie barier z potencjalnymi odbiorcami i wielokanałową relację. Osoby kierujące instytucjami kultury nie powinny więc bagatelizować roli działań PR-owych, ponieważ to od nich zależy wizerunek i rozpoznawalność placówki. Kluczem do sukcesu jest obranie określonego celu instytucji, którego osiągnięcie wspomaga dobrze opracowana strategia marketingowa.