Najczęściej instytucje kultury wybierają tradycyjne formy reklamy, obawiając się braku zrozumienia specyfiki swojej branży przez osoby zajmujące się zawodowo marketingiem. Tymczasem rozwój na tej płaszczyźnie wymaga otwartości i ścisłej komunikacji z otoczeniem. 

Data dodania: 2018-07-13

Wyświetleń: 993

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Na co powinny zwrócić uwagę instytucje kultury w działaniach promocyjnych

Połączenie utartych praktyk z wykorzystaniem działań w Internecie to konieczność, pozwalająca na realizację strategii promocyjnej.

Wybór agencji komunikacji medialnej

Profesjonalna agencja wspiera całościowo proces promocyjny instytucji. To do jej zadań należy m.in. kontakt z organizatorami wydarzeń tematycznych, z redakcjami gazet i serwisów branżowych. Ważną kwestią jest także opracowanie strategii marketingowej, ponieważ to od niej zależne są późniejsze kroki (m.in. działania sponsoringowe).

Dowiedz się więcej na: inventini.com

Działania promocyjne w Internecie

Bez wątpienia Internet jest obecnie głównym miejscem poszukiwań informacji na wszelkie tematy, dlatego niezwykle istotną kwestią jest bycie widocznym dla potencjalnych odbiorców. Do popularnych i rekomendowanych narzędzi marketingu internetowego należą:

l profesjonalnie wykonane i przyjazne użytkownikom witryny internetowe

l blogi, ponieważ są efektywnym źródłem informacji o instytucji i miejscem, w którym odbiorca może poznać jej wartości

l serwisy społecznościowe - pozwalają na mniej formalny i szybszy kontakt z odbiorcami

Zaufaj reklamie zewnętrznej

Do najpopularniejszych nośników tej formy reklamy należy billboard, citylight i reklama pneumatyczna. Nieszablonowe podejście i kreatywność pozwalają na wykorzystanie outdooru jako niezwykle pomocnego w interakcji z odbiorcami narzędzia. W promocji instytucji kultury dobrze sprawdzają się także namioty administracyjne, które z powodzeniem można wykorzystać na różnego typu imprezach plenerowych.

Działania promocyjne w obszarze kultury wymagają wyczucia, ale też odwagi na zmianę stereotypowego podejścia do tematu. Współczesne formy reklamowe w dużej mierze nastawione są na przełamywanie barier z potencjalnymi odbiorcami i wielokanałową relację. Osoby kierujące instytucjami kultury nie powinny więc bagatelizować roli działań PR-owych, ponieważ to od nich zależy wizerunek i rozpoznawalność placówki. Kluczem do sukcesu jest obranie określonego celu instytucji, którego osiągnięcie wspomaga dobrze opracowana strategia marketingowa.

Licencja: Creative Commons