Skuteczne prowadzenie prezentacji- kluczowe porady doradców biznesowych. Przeczytaj jeśli chcesz stać się dobrym mówcą. 

Data dodania: 2018-03-16

Wyświetleń: 1196

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Co to znaczy wysokojakościowa, udana prezentacja? Istnieje zestaw zasad, które powinieneś znać. Raport opublikowany  przez coachów organizujących szkolenia z prezentacji.

W jaki sposób wszyscy powinniśmy skutecznie prowadzić prezentacje i wykłady lub wywierać wpływ na uczestników szkoleń czy konferencji?  -  Wbrew pozorom nie jest to skomplikowane, trzeba tylko stosować się do w miarę naturalnych i oczywistych zasad - twierdzi Gerard Sigmundzik współautor tego artykułu, który organizuje liczne szkolenia z zarządzania, imprezy integracyjne i symulacje strategiczne.

  • Dopasuj się do potrzeb audytorium – prowadzisz prezentację tu dla nich, nie siebie.
  • Najczęściej jak tylko się da, w miejsce prezentowania sporej ilości danych itp., wykonaj mały konkurs z pytaniami i nagrodami związanymi z prezentacją.
  • To co tylko możesz uatrakcyjnij interesującym filmem
  • Zaplanuj interaktywne ćwiczenia, np.: opis studium przypadku do przeanalizowania w grupkach.
  • Nie zasypuj uczestnika zbyteczną treścią, bo w gąszczu danych umknie mu to co ważne.
  • Ułóż treść w logicznej kolejności.
  • Skomplikowane kwestie zobrazuj przykładami – są skuteczniejsze, jeśli chodzi o przyswajanie wiedzy.
  • Znajdź lub wymyśl odpowiednio dobrane i dopasowane żarty, lub pytania retoryczne.
  • Podziel informacje, które chcesz przekazać na zasadzie: nie więcej niż jeden wątek na slajdzie.
  • Idealny slajd składa się grafik i obrazów uzupełnionych niewielką ilością tekstu.
  • Jeśli na slajdzie pojawia się więcej niż 2 zdania na raz – nikt ich nie przeczyta.   
  • Pokaż to co nie stanowi problemu schematem. Nie tabelami.
  • Idealna ilość slajdów to max: 30 obrazkowych lub 15 z treścią.
  • Sprawdź sprzęt, z którego będziesz korzystać, ustawienie sali, popracuj nad wymową. Daj sobie na te małe rzeczy czas pojawiając się wcześniej. 
  • Pracuj wg schematu: cel i temat, prezentacja, podsumowanie.
  • Używaj codziennego języka. Wypowiadaj się wyraźnie i głośno.
  • Miej stały kontakt z grupą. Nie skupiaj się tylko na ekranie.
  • Zachowaj otwartą postawę ciała. Stój prosto. Gestykuluj płynnie.
  • Jeśli denerwując się za bardzo gestykulujesz rękami trzymaj w nich podkładkę. Dodatkowo możesz na niej umieścić streszczenie swojej prezentacji.
  • Nie zapomnij o biegnącym czasie. Pilnuj go na zegarze albo ręcznym zegarku.
  • Staraj się by panująca atmosfera była luźna. Wciągaj w dyskusję uczestników. Zadawaj pytania, zagadki.
Licencja: Creative Commons
0 Ocena