0głosów
Pobierz artykul
0głosów dodatnich
0głosów ujemnych
386razy czytane
0przedrukowany
Creative Commons Licencja

Czy zdarzyło się, że z powodu opóźnionego, odwołanego lotu lotu lub gdy nie wpuszczono Ciebie na pokład samolotu z powodu braku miejsc musiałeś skrócić wypoczynek, trzeba było odwołać bardzo ważne spotkanie biznesowe itp., jeśli tak to należy się Tobie odszkodowanie do 600 euro !

Problem z lotem.....odbierz odskodowanie.

Komplikacje w przypadku lotów (opóźnienia, odwołanie lotu lub brak miejsc) nie są rzadkością. Nie musisz się jednak godzić na ich konsekwencje.
Pasażer ma swoje prawa, które nie budzą wątpliwości: zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady Europejskiej, które działa na terenie Unii Europejskiej oraz dotyczy lotów obsługiwanych przez przewoźników z tego obszaru ponależy Ci się odszkodowanie za opóźniony, odwołany lub przepełniony lot nawet do 600 euro! W przypadku wyjazdu rodzinnego odszkodowanie należy się dla każdego członka rodziny (np. 600Euro x liczba osób z toba podróżujących). O odszkodowanie możesz wystąpić jeśli opóźnienie, odwołanie lotu lub przepełnienie miało miejsce w ciągu ostatniego roku.

Sprawdź w jakich sytuacjach dotyczących Twojego lotu należy Ci się odszkodowanie:

1. Opóźniony lot:

Sytuacja dotyczy przelotów, w których w wyniku opóźnienia pasażer dotarł do miejsca docelowego z min. 3 godzinną zwłoką. Należy pamiętać, że w sytuacji, gdy przewoźnik zaproponuje alternatywne połączenie, nie różniące się mocno od pierwotnego wielkość odszkodowania może zostać obniżona o 50%.

2. Odwołanie lotu:

Odszkodowanie za odwołany lot przysługuje pasażerom wtedy, gdy nie zostali oni poinformowani o takiej sytuacji z odpowiednim wyprzedzeniem. Jeśli jednak przewoźnik zaoferuje alternatywny lot w zbliżonym terminie wielkość odszkodowania za odwołany(opóźniony) lot może zostać zmniejszona o 50%.

3. Przepełniony lot:

Często stosowana przktyką stosowaną przez linie lotnicze jest zwiększanie liczby rezerwacji miejsc w samolocie. Przewoźnicy w ten sposób pozwalają na zakupienie większej ilości biletów, niż w rzeczywistości jest miejsc w samolocie, żeby zapewnić sobie maksymalną frekwencję podczas lotu – gdyż linie lotnicze wychodzą z założenia, że któryś z pasażerów nie stawi się na określoną godzinę.

Zdarzają się jednak sytuacje, że nikt nie rezygnuje z zakupionego lotu i wtedy bardzo często następuje odmowa przyjęcia na pokład części pasażerów. Dla takich osób przysługuje odpowiednie odszkodowanie.

Należy pamietać, ze odszkodowanie nie będzie przysługiwało jeśli od wymienionych powyżej sytuacji minął rok lub sytuacja powstała z przyczyn niezależnych od przewoźnika np. przyczyny atmosferyczne, działania terrorystyczne, itp.

Konsekwencje Dla Ciebie: Tracisz Swój czas, nerwy i Swoje pieniądze.

Odbierz należne odszkodowanie.

Licencja: Creative Commons