Sezon rowerowy w pełni i na drogach spotkać możemy coraz więcej osób korzystających z jednośladów. Ładna pogoda i dobre warunki do spędzenia ich na zewnątrz zachęcają również osoby, które wcześniej nie miały dużego kontaktu z rowerami do spróbowania swoich sił w terenie.

Data dodania: 2017-05-22

Wyświetleń: 994

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Absurdy rowerowe, czyli jak nie dać się zwariować

Rozpoczęcie sezonu jest również najlepszym czasem na zakup nowego roweru ze względu na zdecydowanie większe zatowarowanie sklepów rowerowych, nowych kolekcji jednośladów, jak i wszelkich dostępnych na rynku akcesoriów. Jeżeli w świecie rowerów jesteśmy totalnymi laikami, to z zakupem sprzętu często zdani jesteśmy na opinię i porady zasłyszane w sklepach rowerowych i choć z pewnością w większości przypadków będą to cenne porady to jak wszędzie i w każdej branży, znajdą się również tacy doradcy, którzy nie będą kierować się dobrem klienta a swoimi własnymi i targetami sprzedażowymi.

 

Właśnie dlatego, dziś przedstawiamy krótką listę najdziwniejszych opinii zasłyszanych w sklepach rowerowych i konfrontujemy je z rzeczywistością.

 

  • Różnice w rozmiarach ram, np. między ramą 19 a 20 cali są tak niewielkie, że są praktycznie nieistotne.

Wychodząc z takiego założenia producenci nie produkowaliby różnych rozmiarów ram. Różnice w wielkości ramy istnieją dlatego, by każdy mógł ją dobrać pod siebie i swoje wymagania. Wybierając rower warto dopasować go do swojego wzrostu i przejechać się próbnie na różnych rozmiarach, by samemu sprawdzić jak czujemy się na konkretnym rowerze. Jeżeli sprzedawca upiera się przy swoim, to warto mu podziękować, bowiem jest wielce prawdopodobne, że zwyczajnie nie dysponuje innymi rozmiarami wybranego modelu i chce nam zwyczajnie sprzedać to co ma, a nie to czego potrzebujemy.

 

  • Łańcucha w nowym rowerze nie należy smarować, bowiem nałożony fabrycznie preparat jest odpowiedni do bezproblemowej jazdy.

Oczywiście na świeżo zakupionym rowerze możemy spokojnie wrócić do domu, jednak jeżeli planujemy częste korzystanie z jednośladu to warto zarówno łańcuch wyczyścić jak i odpowiednio nasmarować smarem rowerowym. Nigdy bowiem nie mamy pewności co do tego ile dany rower stał w magazynie, w jakich warunkach czy jakiego preparatu użył producent. Dobrze nasmarowany i zakonserwowany łańcuch zdecydowanie uprzyjemni nam jakość podróżowania.

 

  • Warto decydować się na rowery z hamulcami tarczowymi, bowiem są one bardziej wydajne od V-break'ów, w których co roku należy wymieniać klocki i linki.

Żywotność hamulców rowerowych zależna jest zdecydowanie od sposobu użytkowania roweru, jednak należy podkreślić, że zarówno hamulce tarczowe jak i V-break ulegają zużyciu. Wymiana co roku przy rekreacyjnej jeździe brzmi bardzo naciąganie, bowiem dobre hamulce posłużą nam spokojnie przez kilka lat. Przy wyborze hamulców zdecydowanie lepiej jest kierować się jakością komponentów jak i gwarancją producenta, aniżeli tylko ich typem.

 

  • Kobiety o dużym wzroście (przekraczającym 175 cm) powinny kupować rowery z męską ramą i ogólnie dla kobiet najlepsze będą koła 26 calowe.

Kiedyś może faktycznie wyższe kobiety mogły mieć większe problemy ze znalezieniem odpowiedniego rozmiaru ramy dostosowanej do swoich potrzeb. Dziś przy tak dużym obłożeniu rynku nie powinno być z tym jednak aż tak wielkiego kłopotu, dlatego zawsze warto sprawdzać oferty kilku sklepów i dopytać o ewentualną możliwość zamówienia większego rozmiaru. Wielu znanych producentów produkuje dziś rowery dedykowane dla kobiet, dbając o odpowiednią geometrię ramy, wagę, a nawet kwestie kolorystyczne, dlatego zdecydowanie radzimy poszukać właściwego modelu i nie dać się nabrać sprzedawcy wprowadzającemu nas w błąd.

 

Co do rozmiarów kół, to podobnie jak w kwestii doboru ramy, zawsze warto wybierać je do swoich wymagań i warunków fizycznych. Na kołach 26 calowych najlepiej sprawdzą się osoby o mniejszym wzroście. W przypadku kobiet wyższych warto zastanowić się nad kołami nawet 28, 29 calowymi. Koła i rozmiar ramy wybierajmy do wzrostu, nie do płci!

 

  • Rowery z przednim amortyzatorem są zdecydowanie lepsze, bowiem sztywne widelce mogą pękać.

Co do stwierdzenia pękania przedniego amortyzatora, to może do tego dojść w przypadku, kiedy będzie on fabrycznie wadliwy, lub zeskoczymy, zrzucimy rower z dużej wysokości. Samo z siebie nic nie pęka i nie psuje się. Wystarczy spojrzeć na profesjonalne rowery szosowe czy rowery miejskie, które posiadają sztywne widełki i nic złego się z nimi nie dzieje. Rodzaj przedniego widelca warto dostosować do warunków w jakich będziemy jeździć i do własnych preferencji. Jeżeli będziemy korzystać z roweru zgodnie z jego przeznaczeniem, to nie powinniśmy się obawiać tego typu usterki. A nawet jeżeli coś by się działo to możemy rower oddać na gwarancję.

 

Tak prezentuje się nasza lista rowerowych absurdów, które możemy usłyszeć od mało doświadczonych sprzedawców. Nie będą to oczywiście przypadki nagminne, bowiem wiele sklepów rowerowych dba o swój wizerunek i wiedzę swoich pracowników, którzy będą wstanie udzielić nam profesjonalnej porady.

 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena