... dostarczając klientom to, czego nikt im jeszcze nie dostarczył, niż otwierać kolejny sklep spożywczy, których jest mnóstwo w Twoim mieście.
Może słyszałeś o tej formie rozwoju biznesu, a może słowo to będzie Ci obce, ale przymierzając się do otwarcie własnej firmy warto jest zapoznać się z ofertą firm franchisingowych. Dzięki tej koncepcji otrzymujesz gotowy, sprawdzony pomysł na biznes, dokładne wytyczne jak go poprowadzić, pomoc zarówno przed, jak i po rozpoczęciu działalności oraz cały pakiet innych korzyści, które gwarantuje Ci umowa z franchisodawcą.
Idea współpracy w ramach franchisingu opiera się na kooperacji dwu stron umowy: franchisodawcy (czyli firmy, która udostępnia Ci swój sprawdzony pomysł na biznes) i franchisobiorcy (czyli firmy, która chce skorzystać z pomysłu).
Dzięki franchisingowi możesz otworzyć swoją własną restaurację McDonald’s, sklep z bielizną Atlantic, pizzeriię TelePizza czy stację benzynową Statoil. Wszystko zależy tylko od Twoich upodobań i zasobności portfela, bo współpraca w ramach franchisingu wiąże się, jak każda inna inwestycja, z poniesieniem określonych kosztów.
Poza oczywistymi kosztami związanymi z zagospodarowaniem lokalu, wizualizacją, zatowarowaniem itp. należy się liczyć z kosztami wiążącymi się bezpośrednio z umową franchisingową. Chodzi tu przede wszystkim o wstępną opłatę licencyjną (wahającą się od kilkuset złotych do kilkuset tysięcy), bieżącą opłatę franchisingową (pobieraną najczęściej jako procent od obrotu) i wpłatę na wspólny fundusz marketingowy, z którego finansowane są działania marketingowe promujące całą sieć.
Franchising daje Ci sprawdzony pomysł na biznes, możliwość działalności pod znaną marką, wszechstronną pomoc i wsparcie ze strony franchisodawcy, któremu również zależy na powodzeniu Twojego biznesu, w końcu jeśli zarobisz Ty, zarobi i on.
Przygotowując swój biznes plan należy rozważyć ryzyko niepowodzenia biznesu. Wiadomo, że przedsięwzięcia oparte na sprawdzonym koncepcie mają dużo większą szanse powodzenia, niże te, które prowadzone są „metodą prób i błędów”. Badania przeprowadzone w Austrii wykazały, że tylko 8% z zawartych na tamtejszym rynku umów franchisingowych zakończyło się przed terminem.