Dowiesz się jak krok po kroku wykorzystać narzędzie od Google, aby poznać PR linków do Twojej strony oraz anchory tych linków.

Data dodania: 2007-03-19

Wyświetleń: 8917

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

Już jakiś czas temu Google udostępniło narzędzie do zgłaszania map witryn.

Poza ułatwieniem indeksacji podstroi serwisu, otrzymujemy wiele ciekawych narzędzi, m.in.:

1. Możemy zasugerować szybkość indeksacji naszej strony
2. Preferowaną domenę - z "www" czy bez
3. Dowiemy się po wpisaniu jakich zapytań w Google wchodzi na nasz adres najwięcej użytkowników
4. Sprawdzimy na jakich stronach pojawiły się linki do naszej strony - google rozdziela linki zewnętrzne (z innych stron) i wewnętrzne (z naszej strony).

Całkiem niedawno pojawiła się wtyczka do FireFoxa, dzięki której możemy wyciągnąć z linków jeszcze więcej informacji tzn. PR strony, na jakiej zamieszczony jest link widziany przez Google oraz anchor tego linka.

Co należy zrobić:

1. Instalujemy wtyczkę do FireFoxa
2. Restartujemy FireFoxa i uruchamiamy do ponownie
3. W dolnym prawym rogu pojawi się nam mordka małpki
4. Instalujemy odpowiednie rozszerzenie, klikamy jedynie w "Install the script".

To wszystko.

Po zalogowaniu się do Google Site Maps, w sekcji linków możemy przeglądać External links, a skrypt poda nim Page Rank stron linkujących wraz z anchorem linka.

To wszystko! Od teraz możesz na bieżąco śledzić wartość linków do Twoich serwisów.
Licencja: Creative Commons
1 Ocena