Wokół chyba żadnej innej metody pozycjonowania nie było nigdy takiego szumu jak wokół katalogowania. To prawda, że większość katalogów jest kompletnie bezwartościowa, ale też prawdą jest, że wciąż działają takie grupy katalogów, do których naprawdę opłaca się dodać strony.

Data dodania: 2014-12-22

Wyświetleń: 2780

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

Katalogować czy nie - oto jest pytanie!

Katalogi stron powstawały nie po to, aby pomagały w pozycjonowaniu, ale po to, aby ich użytkownicy mogli wybierać spośród realnych alternatyw. Choć pierwotną inspiracją z pewnością były Książki Telefoniczne i Panorama Firm, z czasem katalogi odeszły od tej podstawowej funkcji i wiele z nich przerodziło się tylko w farmy linków. Z punktu widzenia zarówno SEO, jak i marketingu bezpośredniego są one dziś całkowicie bezużyteczne, ale są takie katalogi, które dzięki dość ostrej moderacji i podwyższonym kryteriom jakościowym nie tylko mają sporą moc pozycjonerską, ale nawet zdobyły użytkowników, którzy właśnie za ich pośrednictwem szukają wykonawców najróżniejszych usług. Warto więc rozważyć dodanie witryny do takiego katalogu, nawet jeśli trzeba będzie za to trochę zapłacić.

 

Pozycjonowanie z głową

 

Większość właścicieli katalogów stron połączyła swoje serwisy w grupy. Dzięki temu użytkownicy i reklamodawcy mają ułatwione zdanie, a większe znaczenie ma także taka grupa, jeśli chodzi o SEO – jest na pewno stabilniejsza niż pojedyncze katalogi ustawiane często na różnych niekoniecznie dobrych skryptach. To, co jest w tym przypadku bardzo ważne, to wysoka jakość wszystkich katalogów, ponieważ jeden kiepski może całą grupę pociągnąć na dno. Pozycjonowanie w grupach katalogów jest dość proste, ponieważ zamiast kupowania pojedynczych kodów umożliwiających dodanie wpisu, można wykorzystać multikody.

 

Czym są multikody i czy warto z nich skorzystać?

 

Multikod to specjalny typ kodu, generowany za większą opłatą, ale pozwalają na dodanie witryny do całej grupy katalogów należących do tego samego właściciela. Multikod nie uprawnia oczywiście do powielania opisów lub skracania wpisów ani dodawania dodatkowych linków – to tylko nieco inna forma zapłaty za wykupienie miejsca w katalogu.

Korzystanie z multikodów ma podstawową zaletę – pozwala na spore oszczędności. Cena multikodu jest ustalana indywidualnie przez właściciela katalogów, ale najkorzystniejsze oferty pozwalają oszczędzić nawet około 70%. Zwykle oszczędności nie są aż tak imponujące i sięgają 30-40%, ale mogą to być spore kwoty. Jeśli chodzi o oszczędność czasu, nie ma po co wyolbrzymiać jej znaczenia – oczywiście, że zakup multikodu jest szybszy niż wpisanie treści 100 czy 150 SMS-ów, ale jednak większą korzyścią jest zawsze oszczędność wyrażona w złotówkach.

 

Gdzie można kupić multikody?

 

Multikody można kupić na aukcjach internetowych lub bezpośrednio u właścicieli grup katalogów, ale bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest np. wizyta na stronie www.multikod.org. Chodzi o to, aby uniknąć dodawania strony do grup o niskiej reputacji i niewłaściwie moderowanych. Zakup multikodu pozwala na obniżenie kosztów promocji, a jednocześnie nie pozbawia przedsiębiorcy możliwości aktywnego wyboru sposobu reklamy – jeśli zlecisz dodanie wpisu do katalogów firmie zewnętrznej, to rzadko dokładnie wiesz, gdzie będzie reklamowana Twoja witryna, a to ma przecież znaczenie dla efektywności kampanii. Jeśli samodzielnie wykorzystasz multikod, zachowujesz pełną kontrolę.

 

Podsumowanie

 

Multikody do dobrych, sprawdzonych grup katalogów to na pewno dobry pomysł. Wystarczy upewnić się, że wszystkie katalogi w grupie są wolne od spamu, mają realnych użytkowników i spełniają przynajmniej podstawowe wymagania dotyczące indeksacji i popularności, a taki multikod pozwala oszczędzić od 30 do 50% wydatków na katalogowanie.

Licencja: Creative Commons
1 Ocena