Działania marketingowe mają dwa podstawowe cele: najważniejszym jest dotarcie z ofertą firmy do jak najwiekszej liczby potencjalnych klientów a następnie trzeba go także przekonać do atrakcyjności oferty. Oba te cele realizuje pozycjonowanie stron w internecie.

Data dodania: 2011-12-07

Wyświetleń: 1464

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Creative Commons

Każde działanie marketingowe stawia sobie dwa cele ogólne, z których można potem oczywiście wyprowadzić masę celów szczegółowych. Najważniejsze zawsze jest jednak by dotrzeć do klienta z ofertą firmy a także przekonać go do jej atrakcyjności. Pozycjonowanie stron w Internecie realizuje równocześnie oba te priorytety i to w sposób nie nachalny i wybitnie skuteczny.

Dotarcie z ofertą handlową

Internet zapewnia możliwość kontaktu z klientem bez żadnych barier, w sposób szybki i wyjątkowo tani lecz medium to nie dyskryminuje nikogo. Efektem jest zanikanie naszego przekazu w kakofonii innych podobnych form. Pozycjonowanie pozwala na wyróżnienie się z chóru przedsiębiorców i realne przebicie się do świadomości klienta.

Na zawarcie transakcji może liczyć tylko ten przedsiębiorca, który przez klienta zostanie dostrzeżony. W świecie Internetu dostrzeżenie polega na wejściu na daną witrynę internetową. W przeciwnym razie oferta mogłaby po prostu nie istnieć bo klient się z nią nie zapozna. Badania z kolei wybitnie pokazują, że klienci poszukujący towarów i usług kierują się wynikami wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych, skupiając się w dodatku na kilku pierwszych wynikach. Obecność wśród nich gwarantuje uwagę klienta.

Efekt wysokiej pozycji

Ludzki umysł nastawiony jest na myślenie w kategoriach wartościujących. Oznacza to, że jeśli ma do zrobienia 3 różne rzeczy to jedna z nich zawsze będzie najważniejsza, druga średnio ważna a trzecia najmniej ważna, przynajmniej w odniesieniu do powyższych. Podobnie internauta reaguje na wyniki prezentowane przez wyszukiwarki – wynik numer 1 jest najlepszym, numer 2 trochę gorszy, numer 10 już kiepski a setna oferta zupełnie niegodna uwagi. Jest to oczywiście błędne założenie bo wyszukiwarka nie porównuje jakości oferty ale mimo to taki proces myślowy się pojawia i trzeba być go świadomym oraz prawidłowo wykorzystywać.

Licencja: Creative Commons
2 Ocena