Ambient, ATL, link sponsorowany, model CPC… To pojęcia, który w internetowym żargonie pojawiają się coraz częściej. Co więcej, używane są nie tylko przez profesjonalistów, ale także zwykłych użytkowników sieci. Znajomość ich, jak i umiejętne wykorzystanie zdecydować mogą o popularności naszej strony www.

Data dodania: 2011-09-20

Wyświetleń: 1713

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jako, że najbardziej popularną wyszukiwarką jest obecnie Google, większość działań marketingowych koncetruje się właśnie tam. Oczywiście istnieją jeszcze serwisy społecznościowe, takie jak Facebook, ale to temat na kolejne rozważania.

Najpopularniejszym obecnie narzędziem do promocji witryny jest pozycjonowanie stron. Działanie to polega na dopasowaniu i optymalizacji strony pod różnymi kątami, tak, aby znalazła się na jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Proces ten w zależności od popularności słów kluczowych trwa od kilku tygodniu do kilku miesięcy, może się jednak zdarzyć, że osiągnięcie odpowiednich rezultatów przeciągnie się w czasie. Dzieje się tak zwłaszcza w przypadku stron nowych, których domena nie posiada żadnej historii. Oczywiście, nawet po uzyskaniu zadowalających wyników, działania pozycjonerskie należy prowadzić dalej, tak aby strona utrzymała swoją pozycję, trzeba bowiem pamiętać, że konkurencja nie śpi.

W przypadku niektórych, niezmiernie popularnych fraz proces pozycjonowania stron może się wydłużyć, dlatego warto wówczas skorzystać z możliwości jakie dają  linki sponsorowane. Są to reklamy tekstowe umieszczane w wyszukiwarkach ponad wynikami wyszukiwania. Dzięki dopasowaniu treści wyszukiwarka wyświetla naszą reklamę jedynie, gdy użytkownik wyszukuje pokrewne naszym słowo kluczowym informacje. Ich główną zaletą jest możliwość rozpoczęcia kampanii w zaledwie kilka godzin po wpłaceniu środków i uruchomieniu konta. Tak samo jak w przypadku pozycjonowania, trzeba wnikliwie przeanalizować daną branżę i odpowiednio dobrać słowa kluczowe.

Jeszcze inną formą na uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce są artykuły promujące. Roboty wyszukiwarek zaprogramowane są na wyłapywanie wysokiej, jakości tekstu i wiązanie ich z umieszczonymi w tekście, lub pod tekstem linkami – odsyłaczami. Taki link ma kilkukrotnie większą moc, aniżeli zwykłe odnośniki.

Decydując się na rozpoczęcie promocji należy pamiętać, aby mierzyć siły na zamiary. Reklama w wyszukiwarkach daje olbrzymie możliwości, a pozycjonowanie, linki sponsorowane, lub też artykuł promujący są potężnymi narzędziami, jednak tylko  w rękach profesjonalistów. W rękach amatorów mogą zaś spowodować, iż zmarnujemy czas i pieniądze, trzeba bowiem wiedzieć jak i gdzie zdobywać linki do naszej strony, oraz w jaki sposób zoptymalizować jej kod i treść. Najważniejszą sprawą jest zachowanie umiaru oraz cierpliwość, tylko wtedy mamy możliwość osiągnąć jakikolwiek sukces na polu reklamy w wyszukiwarkach. Jeżeli potrzebujecie fachowej pomocy przy promocji swojej strony w sieci, warto skorzystać z usług doświadczonej agencji reklamowej lub interaktywnej.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena