Pierwsza rzecz to wyznaczenie celów. Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie co chcesz osiągnąć i uparcie dążyć do zrealizowania tego co sobie postanowisz. W przypadku stron www może być to tworzenie pozytywnego wizerunku lub zwiększenie sprzedaży. Aby twoje działania były skuteczne powinnieneś zbadać konkurencje oraz sprawdzić kim tak naprawdę jest przeciętny odbiorca twojej oferty. Mając takie informacje możesz zadecydować jakimi kanałami chcesz dotrzeć do odbiorcy.
Na pewno słyszałeś już coś o reklamie w internecie, ale nie wiesz dokładnie o co chodzi. Wcale się Tobie nie dziwię ponieważ rynek internetowej promocji dynamicznie się zmienia cały czas pojawiają się nowe metody docierania do klientów. Najważniejsze zasady pozostają niezmienne, musisz mieć ciekawą ofertę. Na tym powinnieneś położyć największy akcent, zanim rozpoczniesz działania reklamowe zdbaj o profesjonalne przygotowanie strony internetowej. Nie oszczędzaj na projekcie graficznym w internecie jest już dość dużo brzydkich i mało funkcjonalnych stron.
Gdy strona będzie gotowa powinnieneś zapoznać się możliwościami promocji swojej oferty, a tych jest naprawdę sporo, począwszy od reklamy w wyszukiwarkach, kampanie banerowe na portalach internetowych, marketing szeptany czy reklamę na Facebooku. Większość firm rozpoczyna swoją przygodę z internetową reklamą od próbnej kamapnii linków sponsorowanych. Poszukaj w Google, na pewno znajdziesz certyfikowaną agencję, która może zaoferować Tobie przygotowanie pierwszej kampanii. Przygodę z systemem Adwords warto rozpocząć od małej kwoty, a potem sukcesywnie ją zwiększać. Należy pamiętać, że w czasach zwiększonej konkurencji nie można ograniczać się tylko do jednego kanału reklamowego, dlatego warto zlecić także pozycjonowanie strony www. Jest to złożony proces, jednak po kilku miesiącach, gdy uzyskasz spodziewane rezulaty będziesz mieć jeszcze większy ruch na stronie.
Kolejnym, logicznym krokiem będzie zlecenie przygotowanie kampanii na Facebooku. Tutaj trzeba wykazać się kreatywnością ponieważ wiele firm korzysta z tej formy promocji, dlatego ważne jest by twoja kampania była niebanalna i angażowała użytkowników. Najlepiej jest założyć firmowy fanpage i tam umieścić jakąś ciekawą aplikację. Staraj się utrzymywać na bieżąco kontakt z użytkownikami, zaskocz ich, bądź pomysłowy. Możesz np. prowadzić wideo bloga z poradami, albo przeprowadzić konkurs z atrakcyjnymi nagrodami, liczy się pomysł, internauci zadbają o resztę. W przypadku portali społecznościowych ludzie sami dzielą się tym co uznają za wartościowe.
Ostatnią formą promocji są banery flash. Jeżeli są dobrze przygotowane, tzw. mają atrakcyjną szatę graficzną i odpowiednio dobrane slogany reklamowe jest duża szansa, że ktoś na nie kliknie. Najlepiej gdy banery prowadzą na specjalnie przygotowane landing pages.
Jak widzisz możliwości są spore, musisz tylko odpowiednio zaplanować swoje działania oraz budżet. Pamiętaj, że nie zawsze musisz wydać olbrzymie sumy, liczy się dobry pomysł i inwencja.