- "Czyli przygoda Tomka z programami partnerskimi."
Miało to być takie małe nawiązanie do cyklu powieści Alfreda Szklarskiego. Dziś jednak podtytuł zmieniłem na:
- "Czyli przygoda Tomka z programami partnerskimi - programy partnerskie."
Zrobiłem to tylko ze względu na wyszukiwarki internetowe, znaczy się na to - jakiego hasła może w nich szukać potencjalny zainteresowany. Chcę aby moja strona była w przyszłości znajdywana pod hasłem – programy partnerskie.
Mała wielka zmiana…
Niby niewielka zmiana – praktycznie, można powiedzieć nie zauważalna. A jednak to wszystko się liczy – zobacz przykład który opisałem w artykule: Wykorzystać szczególiki.
Pisząc artykuły, staram się dosyć często używać, haseł związanych ze stroną na jakiej je umieszczę. Na przykład jeżeli pisze na swoim blogu, to często wspominam o tym co nazywamy: program partnerski.
I tak - jest wielką różnica, czy napiszę:
- "o tym co nazywamy: program partnerski"
czy też
- "o programie partnerskim".
Sformułowania "programie partnerskim" - raczej nikt nie będzie szukać w wyszukiwarkach. Natomiast program partnerski jest dosyć popularnym hasłem.
Czasem posiedź dłużej na tekstem
Z tego właśnie prostego względu proponuję czasem posiedzieć kilka minut dłużej nad tekstem jaki masz zamiar umieścić w internecie, czasem opłaca się trochę pokombinować, by użyć słów we właściwej dla haseł wyszukiwania formie.
Warto również co ciekawsze słowa pogrubiać znacznikiem z html - B, jak i umieszczać w znacznikach nagłówków H1, H2, H3 itd. Niektóre silniki wyszukiwarek, zwracaja na nie szczególną uwagę.