Strona internetowa jest podstawowym świadectwem istnienia firmy w internecie. Okazuje się jednak, że samo jej założenie nie przekłada się niemal wcale na napływ klientów z internetu.

Data dodania: 2011-04-04

Wyświetleń: 2207

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Najpierw twoi potencjalni klienci muszą bowiem na nią trafić. Musi coś ich na nią skierować. Są 3 główne grupy wejść na twoje strony internetowe: wejścia bezpośrednie, wejścia z wyszukiwarek i wejścia z innych stron.

Wejścia bezpośrednie są to wejścia wynikające z wpisania adresu twojej strony bezpośrednio w adresie przeglądarki. To oznacza, że jeżeli chcesz kogoś przyciągnąć na swoje internetowe strony, musisz popularyzować swój adres internetowy. Najczęściej zaczynasz od umieszczenia go w swoich materiałach marketingowych.

Rozgłaszaj swój adres gdzie tylko się da, Nie tylko w postaci druku, ale również na szyldzie na budynku, na samochodach (np. na pasku pod tablicą rozdzielczą), na planszach promocyjnych itp. Wspominaj o swojej stronie również ustnie, w kontaktach bezpośrednich oraz w rozmowach telefonicznych. Dlatego właśnie ważne jest aby adres twojej strony internetowej był nie tylko łatwy do napisania, ale również do wymówienia i do zapamiętania.

Na przykład jeśli nazwa twojej domeny zawiera w sobie myślnik, to z punktu widzenia czytelności w druku jest to bardzo dobre. Jednak przekazywanie takiego adresu ustnie sprawia już problem. Trzeba w takim przypadku zawsze mówić „myślnik”. Do internetu praktyczniejsze są nazwy pisane w sposób ciągły, wyraz za wyrazem. Jeżeli już masz nazwę z myślnikiem, to po prostu zarejestruj sobie również taką samą nazwę bez myślnika.

Nazwy bez myślnika łatwo się czyta jeśli zapiszesz je w takiej postaci, że każdy wyraz zaczynasz od dużej litery, np. www.TwojaDomena.pl. W internecie nie ma znaczenia jakimi literami wpisujesz nazwę domeny, czy dużymi, czy małymi. Ale uwaga! Ma już to znaczenie przy nazwie katalogu, czyli tej części adresu która następuje po nazwie domeny i ukośnej kresce.

Podobny problem jest z cyframi. Jeżeli już musisz rejestrować domenę zawierającą liczby, to rozważ jednoczesną rejestrację domeny z liczbą słownie. Czasami nawet warto rejestrować podobne domeny, aby ktoś inny nie zajął ci ich w przyszłości i nie podszywał się pod ciebie. Ale też bez przesady. Nie daj się zwariować. Nie chodzi o to, aby mieć nazwy domen ze wszystkimi możliwymi końcówkami. W większości przypadków przy działalności do klienta w Polsce najlepsza jest domena z końcówką .pl

Wejścia z wyszukiwarek są najbardziej pożądanymi przez wszystkich wejściami. Daje to bowiem stały napływ nowych potencjalnych internautów. Choć nie zawsze są to potencjalni klienci.

Dzisiejszy rynek wyszukiwarek w Polsce absolutnie zdominował Google. Z jednej strony wystarczy nastawić się na jedną wyszukiwarkę, z drugiej jednak sprawia, że trwa zażarta konkurencja o jak najwyższe miejsca w wynikach wyszukiwania popularnych słów i wyrażeń. Będziesz mieć dużo wejść z Google, jeśli twoja strona będzie pojawiać się na początku wyników wyszukania oraz jednocześnie przy dużej liczbie różnych wyszukiwanych wyrażeń. Na tym polega pozycjonowanie stron (tzw. SEO).

W pozycjonowaniu domeny firmowej pomagają takie rzeczy jak posiadanie dużej liczby stron, wartościowa treść oraz przyjazne linki, czyli adresy stron zawierające w nazwie wyszukiwane wyrażenia. Pamiętaj, że celem Google jest wyświetlanie w wynikach wyszukiwania jak najlepszej treści. W zamyśle chodzi o to, aby internauta w pierwszej kolejności otrzymał najbardziej oczekiwane przez niego wyniki. Z kolei firmy zajmujące się pozycjonowaniem kombinują jak by tu sprawić, aby Google właśnie postrzegał dane strony jako wartościowe.

Samo zlecenie pozycjonowania stron nie wystarczy do uzyskania klientów. Nawet jeżeli w ten sposób uzyskasz duży ruch, niekoniecznie musi się to przełożyć na klientów. Pamiętaj, że potrzebny ci jest nie duży ruch, ale wartościowy ruch. Chodzi o to, aby twoje strony odwiedzały osoby, które są faktycznie twoimi potencjalnymi klientami. Lepiej jest mieć mniejszy ruch, ale z dużym odsetkiem osób faktycznie zainteresowanymi tym co sprzedajesz.

Dodatkowym sposobem na przyciąganie z Google jest reklama w AdWords. Jest to płatna forma reklamy bezpośrednio na stronach wyszukiwarki, stronach narzędzia poczty Gmail czy też stronach partnerów Google. Partnerami Google może zostać każdy, kto ma swoją własną stronę internetową i zgadza się na odpłatne wyświetlanie odnośników (jest to tzw. AdSense). To oznacza, że korzystając z AdWords możesz nie tylko uzyskać natychmiastowy ruch z wyszukiwarki, ale również z różnych stron w sieci. Również Gmail staje się w przypadku płatnego ruchu atrakcyjnym miejscem. Dlatego niezależnie od wyników organicznych, czyli tych „naturalnych” w Google, warto inwestować również w płatną reklamę.

Trzecie podstawowe źródło wejść na twoją stronę, to odnośniki (linki) z innych stron internetowych. Jeśli ktoś ma stronę internetową skierowaną do podobnej grupy klientów jak twoja, to możesz takiej osobie zaproponować wymianę odnośników do waszych stron nawzajem. Wydaje to się proste, jednak pamiętaj, że kto już ma dość duży ruch na stronie, a ty dopiero założyłeś stronę, to wcale to nie jest układ równej wygranej. Wcale więc nie jest tak łatwo uzyskać umieszczenie takiego linku.

Dlatego warto skorzystać z możliwości wstawiania linków tam, gdzie nie musisz nikogo o to prosić, gdzie jest to wręcz naturalne. Na przykład każdy komentarz na czyimś blogu podpisuj adresem swojej strony internetowej. Kiedy udzielasz się na forach stosuj w swojej stopce adres internetowy strony. Rejestrując się w serwisach społecznościowych, w informacjach o sobie, podaj adres firmowej domeny. Z tego powodu załóż też stronę na Facebooku oraz kanał wideo na YouTube. We wszystkich tego typu miejscach umieszczaj adres do swojej strony www.

Zwiększanie ruchu na stronie internetowej powinno być pierwszym podstawowym celem twojej działalności w internecie. Rób to na różne sposoby i stale. Pamiętaj jednak, że musi to być ruch wartościowy, w postaci osób, z twojej grupy docelowej. Tylko taki ruch będziesz w stanie zamienić na swoich nowych klientów.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena