Coraz częściej korzystamy nie z tych najbardziej znanych, ponieważ inne również stają się coraz bardziej popularne i wyspecjalizowane. W większości mamy do czynienia z ofertami najbardziej promujących się firm.
Wśród witryn internetowych toczy się wprost walka, jeśli chodzi o pozycjonowanie strony. Rozgrywa się to po cichu, choć twardo i bezwzględnie. Konflikt jednak pojawia się kilkadziesiąt razy dziennie, ilekroć chcemy wyszukać jakieś hasło w Internecie. Najbardziej znaczące jest pierwsze 10 wyników na pierwszej podstronie, raczej nikt nie zapomina o tych adresach netowych.
Mimo podania hasła wyświetlają nam się setki tysięcy trafień, a my jednak w większości przeglądniemy te, które pojawiły się na pierwszej stronie. Dlatego też firmy świadomie walczą o znalezienie się w pierwszej magicznej dziesiątce. Najlepiej stopniowo i powoli budować swą pozycję.
Konkurencja przede wszystkim odbywa się w sektorze bankowości, turystyce i nieruchomościach. Wysoka pozycja w wyszukiwarce pozwala nam na zdobycie klienta, zyskanie prestiżu; dzięki temu zaznaczamy również swą obecność w sieci i w elitarnym środowisku.
Wszystkie firmy wiedzą, że obecność na najlepszych, najbardziej rzucających się w oczy pozycjach stanowi dla firmy również wzrost zarobków. Od samych użytkowników sieci i ich zainteresowania danymi stronami zależy, więc na której pozycji znajdzie się firma. Jeśli jeszcze dodatkowo inne teksty powołują się na daną stronę, możemy czuć się uznanym portalem. A przede wszystkim by dać się znaleźć należałoby mieć własną stronę internetową by „dać” się wyszukać.
Warto więc zainwestować w umieszczenie w wyszukiwarkach zestawu kluczowych słów, po których można nas odnaleźć. A luksusem jest pozwolenie na umieszczenie linku wiodącego do naszej strony, tak więc metod wypromowania się w Internecie jest naprawdę wiele.