Wstęp
Google Analytics jest internetowym narzędziem do analizy statystyk serwisów WWW. Gromadzi i pokazuje szczegółowe informacje o użytkownikach odwiedzających Twoją witrynę. Jest bardzo rozbudowanym systemem statystyk, który przydaje się dosłownie każdemu, kto posiada stronę internetową i to obojętnie w jakiej formie. Może to być blog, portal czy sklep internetowy. Informacje na temat użytkowników typu: jakie strony oglądają na Twojej witrynie, jakie hasła są popularne, skąd użytkownicy przybywają, jaką mają rozdzielczość ekranu, są bardzo przydatne. Chociażby dlatego, że można dostosować stronę do klientów, przez co na pewno ich przybędzie.
Możliwości
- Możliwość generowania ponad 80 rodzajów raportów odpowiadających za zbieranie danych ruchu internetowego na Twojej witrynie
- Można prześledzić zachowanie użytkowników w serwisie jak i źródła, z których przybyli
- Raporty można eksportować do plików CSV, XML i innych
- Łatwe integrowanie z aplikacjami e-commerce i AdWords,
- Jest dostępne API
- System ten jest dostępny w wielu językach, w tym polskim
-Jednoczesne zbieranie danych z wielu stron internetowych
Kilka aspektów, na które warto zwrócić uwagę
- Za darmo możesz używać, tylko gdy Twoja strona nie przekracza 5 milionów wejść miesięcznie lub jeżeli korzystasz z programu AdWords
- Instalacja skryptów googla może skierować moderatora na przepatrzenie Twojej strony. Także jeżeli korzystasz z mało uczciwych metod pozycjonowania, lepiej z niego nie korzystaj
- Instalacja odbywa się poprzez wklejenie kodu JavaScript na stronę internetową
- Warunki korzystania z Google Analytics
Podsumowanie
Google analytics to naprawdę dobre narzędzie dostępne za darmo, nie posiadające alternatyw na swoim poziomie. Osobiście sam korzystam od dłuższego czasu, przetestowałem i naprawdę polecam.