Własna firma może okazać się dobrym sposobem na rozwój kariery zawodowej. Dziś finanse nie stanowią poważnej bariery - środki na uruchomienie działalności można pozyskać z wielu źródeł. Najważniejszy jest pomysł, jego wdrożenie i dobre zarządzanie nowo powstałą firmą.

Data dodania: 2016-11-17

Wyświetleń: 1290

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

5 cech dobrego przedsiębiorcy

Czy nadaję się na przedsiębiorcę? Na to pytanie mnóstwo osób, w różnym wieku, stara się znaleźć odpowiedź. Właściciel firmy musi wykazywać się pewnymi cechami, które umożliwią mu rozwój firmy i osiąganie kolejnych zawodowych sukcesów. O jakich z nich mowa?


Determinacja - dążenie do celu to klucz do sukcesu. Na drodze młodego przedsiębiorcy stanie mnóstwo barier, które niezwykle trudno będzie pokonać. Zdeterminowanie się do pracy uchroni również przed zaniechaniem wdrażania kolejnych pomysłów na rozwój firmy.


Pewność siebie - nie jest to bynajmniej cecha, której można się nauczyć w trakcie rozwijania działalności. Jest potrzebna już na starcie. Wiara we własne możliwości pozwoli na prowadzenie intratnych negocjacji z inwestorami i kontrahentami. Pewność siebie wzbudzi również respekt wśród zatrudnianych w przyszłości pracowników.


Umiejętność zarządzania i pracy w zespole - szef musi być przede wszystkim szefem. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, aby był również cenionym współpracownikiem, a nawet przyjacielem - oczywiście w granicach zdrowego rozsądku. To zdanie przedsiębiorcy będzie zawsze najważniejsze, ale trzeba też pogodzić się z tym, że czasem to podwładni maja rację.


Kreatywność - to cecha, która jest potrzebna zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Każdy przedsiębiorca musi ją mieć, ponieważ tylko to otworzy mu drzwi do rozwijania firmy. Naśladownictwo w wielu przypadkach sprawdza się, jednak to wyznaczanie nowych trendów jest prawdziwym kluczem do sukcesu. 


Umiejętność planowania budżetu - pierwsze duże pieniądze w dalszym ciągu pozostają pieniędzmi firmy. Kiedy odliczy się od dochodów wszystkie koszty, okaże się, że na zakupowe szaleństwo trzeba jeszcze długo pracować (planowanie budżetu pozwoli uchronić firmę przed stagnacją i bankructwem). Planowania budżetu trudno jest nauczyć się z teorii - każdy przedsiębiorca i każda firma ma własną politykę dotyczącą wydatków. Jedni inwestują dużo w marketing i reklamę, inni oszczędzają każdy grosz. Każdy przedsiębiorca powinien wypróbować jednak kilku różnych opcji i na tej podstawie podejmować dalsze decyzje. 

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena