Od dawna wiadomo, że budowanie marki to także, a może przede wszystkim, kreowanie identyfikacji wizualnej. Odpowiednie oznakowanie pozwala na szybką identyfikację produktu i wzbudza pozytywne skojarzenia. Dlatego tak bardzo istotnym elementem w strategii marketingowej musi być stworzenie dobrej etykiety.
Promocje i oferty specjalne
Istnieje wiele sposobów na utrwalenie oraz wzmocnienie pozytywnego obrazu firmy za pomocą opakowań. Jednym ze sposobów jest zachęcenie konsumenta do wielokrotnego zakupu towaru za pomocą różnego rodzaju rabatów oraz ofert powiązanych ze zbieraniem etykiet lub zbieraniem punktów. Nagradzanie lojalnych klientów nagrodami to także doskonała i wypróbowana taktyka. Idealnie jest, jeśli nagrody są wprost powiązane z logo lub nazwą producenta.
Pozytywny przekaz
Innym sposobem na poprawę wizerunku może być umieszczenie na etykiecie informacji o współpracy firmy z instytucjami humanitarnymi. Klienci wybierają wyroby producentów, którzy część swoich dochodów przeznaczają na szczytny cel. Społeczne i charytatywne zaangażowanie firmy znacznie podnosi wartość marki, ponieważ oznacza to, że kieruje się ona nie tylko własnymi interesami, ale też wykazuje wrażliwość na potrzeby innych. Takie kampanie w ogromnym stopniu kształtują pozytywny wizerunek marki.
Jakość oraz unikalność
Stworzenie marki, która jest rozpoznawalna i unikalna na rynku to cel wielu producentów. Jednak nie jest to proces krótki i prosty. Składa się na niego wiele czynników, między innymi dobrze zaprojektowana etykieta. Aby wyróżniać się na tle konkurencji opakowanie musi być nie tylko ładne, ale również oryginalne. Wielu światowych producentów stosuje na przykład etykiety shrink sleeve, które zapewniają wyjątkową oprawę ich produktom.
Jedno jest pewne, dobrze zaprojektowane oraz wykonane na najwyższej jakości materiale etykiety są jednym z filarów udanej kampanii reklamowej. Dlatego żaden liczący się producent artykułów np. spożywczych lub kosmetycznych nie oszczędza na tym elemencie. Wystarczy spojrzeć na etykiety produktów takich firm jak Coca Cola Company czy Nestlé by zdać sobie sprawę, jakie mają one znaczenie na sprzedaż.