W miastach rośnie nie tylko poziom zanieczyszczeń, ale też... liczba billboardów i plakatów, które oszpecają otoczenie. Od pewnego czasu podejmuje się działania prawne by ograniczyć ten proceder, oddolnie pojawia się też trend natural media, czyli reklamy, którą można nazwać ekologiczną.

Data dodania: 2016-07-25

Wyświetleń: 1208

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Natural media czyli czysta reklama

To, że reklama jest dźwignią handlu wiemy już wszyscy. Niektórzy tak bardzo wzięli sobie tą mądrość do serca, że rozpoczęli proceder osiągający coraz większy wymiar. Chodzi o zalewanie przestrzeni miejskiej krzykliwymi, świecącymi billboardami, które szpecą otoczenie i męczą ludzi. Społeczeństwo wyrabia w sobie nawyk ignorowania banerów, a specjaliści od marketingu szukają nowych chwytów mających przyciągać uwagę.

To wszystko zbiegło się ze wzrostem trendu eko i świadomości znaczenia natury oraz środowiska. I w tym momencie całkiem naturalnie pojawiło się zjawisko nazywane natural media. Nowy pomysł na reklamę to... wykorzystanie otoczenia. Co to oznacza w praktyce? Choćby wykorzystanie wody (na przykład przekazy reklamowe ujawniające się tylko w czasie deszczu) czy bardziej konwencjonalne reklamy stworzone przy pomocy roślin lub chodników. Taka forma promocji wymaga dużej kreatywności i pomysłowości, ale przykuwa dużo bardziej uwagę potencjalnych konsumentów. Ten wciąż stosunkowo świeży trend w reklamie powoli zaczyna gościć również w Polsce, gdzie nieśmiało testują go zwykle oddziały wielkich, zagranicznych korporacji.

Oczywiście taki typ reklamy nie jest łatwy w użyciu, nie sprawdzi się też w przypadku każdej usługi. Warto o tym jednak wiedzieć chociażby w ramach ciekawostki. Dla większości osób szanujących ekologię zapewne wystarczającym rozwiązaniem będą po prostu... papierowe torby z nadrukiem lecz mieć świadomość zjawiska natural media nie zaszkodzi.

Wzrost ilości ekologicznych rozwiązań z pewnością cieszy. Chociaż natural media stanowią formę wymagającą i sprawdzającą się głównie w dużych firmach, to stanowią miłą odmianę dla tradycyjnych billboardów. Eko torby są idealnym rozwiązaniem dla MŚP a natural media pełnią taką rolę dla wielkich korporacji uzbrojonych w działy PR i marketingu.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
0 Ocena