Napęd hybrydowy został opracowany już około dwudziestu lat temu przez firmę Porsche. To nic innego jak połączenie dwóch rodzajów silnika: elektrycznego oraz spalinowego. Przy czym oba te elementy mogą pracować jednocześnie lub też na zmianę. Napęd elektryczny dobrze spisuje się tutaj nie tylko do samej jazdy maszyny, ale również ładowania akumulatora. Samochód wyposażony w dwa silniki z pewnością będzie cechowało niewielkie zużycie paliwa. To z pewnością jedna z największych zalet zastosowania tego typu technologii. Kolejną przewagą, wynikającą z tego faktu, jest sporo większa przyjazność dla środowiska - każdy sposób ograniczenia wydobywających się spalin jest z pewnością czymś istotnym zarówno dla ekologów, jak i zwykłych obywateli zainteresowanych ochroną środowiska i życiem w przyjaznym zdrowiu otoczeniu.
Co prawda w Polsce państwo praktycznie nie wspiera jeszcze użytkowników samochodów hybrydowych, ale w kilku krajach Europy Zachodniej mogą oni liczyć na specjalne ulgi, spowodowane oczywiście większym dbaniem o środowisko, ale także możliwościami inwestycji na większą skalę. Trzeba też powiedzieć, że wciąż kuleje u nas strona serwisowa aut na napęd hybrydowy, przez co jest on dla właścicieli problemem, gdy auto trzeba zaprowadzić do serwisu. To właśnie słaba w naszym kraju ilość części zamiennych oraz trudność w naprawie takiego silnika przez wielu polskich mechaników na pewno nie ułatwia życia właścicielom tego typu maszyn. W dodatku samochód napędzany hybrydowo wciąż jest dość drogi w porównaniu z tradycyjnym źródłem energii. Jeżeli doliczyć do tego niezbyt wytrzymałą i zarazem dość kosztowną baterię, koszta eksploatacyjne są dość wysokie. Natomiast jeżeli zależy nam na ochronie środowiska, zredukowaniu zużycia coraz droższego paliwa i jednocześnie jesteśmy w stanie wyłożyć na samochód trochę więcej pieniędzy - wybór napędu hybrydowego może okazać się całkiem słuszną decyzją.