Prowadząc firmę, warto mieć ambitne cele i strategie na kilka lat do przodu. Jeżeli udało ci się opanować polski rynek, warto pomyśleć o zawojowaniu europy a może nawet całego świata. Jest to jak najbardziej możliwe, a jeżeli jeszcze w to nie wierzysz, uwierz. Jedyne czego potrzebujesz to dobrze przygotować się do tego przedsięwzięcia.

Data dodania: 2016-07-18

Wyświetleń: 890

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

-1 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

W podbiciu świata może przydać Ci się doradztwo eksportowe!

Warto oczywiście samemu zdobyć jak najwięcej wiedzy dotyczącej uruchomienia działalności, w obcych krajach, jednak nie musimy od razu wiedzieć wszystkiego. Zawsze możemy skorzystać z odpowiednio wyszkolonych pracowników firm doradczych oraz outsourcingowych. Dzięki temu wpuszczenie naszej firmy na nowe rynki będzie dużo szybsze i bezpieczniejsze.

Jednym z najważniejszych elementów jest obsługa prawna i księgowa. W pierwszym wypadku warto udać się do prawnika, który oprócz naszego prawa zna również prawo państwa, w którym chcemy uruchomić oddział naszej firmy. Taka osoba doradzi nam jaka forma działalności będzie dla nas najkorzystniejsza i jak najlepiej przeprowadzić cały proces. Jeżeli prowadzimy firmę produkcyjną i chcemy eksportować wybrane towary za granicę, często nie będziemy musieli zakładać tam naszego oddziału. Wystarczy jedynie załatwić kilka formalności i zdobyć kilka pozwoleń.

W przypadku księgowości naszej firmy warto wybrać lokalnego księgowego, który zna język, w którym będziemy mogli się z nim w miarę komfortowo komunikować. Dzięki temu nie będziemy musieli sami zajmować się księgowością, tylko zlecimy to osobie, która prawdopodobnie zrobi to lepiej od nas.

Oprócz aspektów prawnych i księgowych warto również poznać aspekty kulturowe. W przeciwnym wypadku bardzo łatwo popełnić jakiś błąd, który bardzo skutecznie utrudni nam eksploracje nowych rynków. Ważne jest więc, żeby wszystkie nasze kampanie marketingowe, nazwy produktów i opakowania były dobrze zaplanowane. Warto dowiedzieć się, czy nazwa naszej firmy lub produktu, nie jest w danym kraju kojarzona z czymś wulgarnym albo głupim, warto wtedy lokalnie ją zmienić. Należy również uważać ze stosowaniem różnych symboli, które również mogą mieć złe konotacje w danym kraju. Dużo o naszym produkcie lub firmie mówi też kolorystyka, warto zadbać więc, by była odpowiednio dobrana i dobrze się kojarzyła.

Dobrym pomysłem jest również badanie konkurencji oraz cen podobnych produktów. Może okazać się, że na danym rynku istnieją już firmy o bardzo ugruntowanej pozycji i bardzo trudno będzie z nimi konkurować. Być może warto wtedy wybrać jakiś inny kraj. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, żeby zakasać rękawy i sprawić by to nasza firma stała się nowym liderem.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
-1 Ocena