Jak wynika z obserwacji nie tylko drabinka koordynacyjna ale równeż piłka koordynacyjna stała się przyborem treningowym stosowanym często przez trenerów różnych dyscyplin sportowych.

Data dodania: 2016-01-18

Wyświetleń: 1726

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Piłki koordynacyjne są niewątpliwie cennym i wartościowym akcesoriami treningowymi, które uatrakcyjniają zajęcia sportowe. Za pomocą tej piłki można kształtować składowe koordynacji takie jak orientacja przestrzenna oraz szybkość reakcji.
Poniżej przedstawiono dziesięć gier i zabaw z piłką koordynacyjną, które mogą być realizowane we wszystkich typach zajęć treningowych.

1. Podania i chwyty piłki w parach.

Pomiędzy ćwiczącymi znajduje się hula-hop lub koło narysowane na podłożu. Ćwiczący ustawieni naprzeciw siebie w odległości około 2 metrów od koła. Rzucają piłkę z wykorzystaniem nadgarstka ( trzymając w dłoni, wykonują
ruch nadgarstka w dół) do koła. Ćwiczący liczą punkty. Za każdy poprawny chwyt otrzymuje się jeden punkt. Gra toczy się do 11 lub 21 punktów.

2. Potrójny chwyt.

Jest to rozwinięcie poprzedniej gry do trzech ćwiczących. Piłkę koordynacyjną wyrzuca się „od dołu”. Zadaniem ćwiczących jest poprawny chwyt po jednym koźle. Ćwiczący, który złapał piłkę otrzymuje punkt i wprowadza ją do gry. Jeżeli nikt nie złapie piłki po pierwszym koźle, to rzucający powtarza rzut. Gra toczy się do 11 lub 21 punktów.

3. Rzut piłki o ścianę.

Stojąc przed ścianą rzut piłki o ścianę. Można użyć jako celu umocowanego na ścianie za pomocą taśmy klejącej hula-hop. Rzut wykonywany jest bezpośrednio o ścianę. Ćwiczący może próbować chwytać piłę po pierwszym koźle stojąc w jednym rzędzie (pomiędzy wyznaczonymi liniami).

4. Rzut piłki koordynacyjnej o ścianę z partnerem.

Gra przebiega jak w ćwiczeniu powyżej. Wyznacza się linę z przed której zawodnicy wykonują rzut. Zawodnik zdobywa punkt jeżeli chwyci piłkę po jednym koźle. Gra toczy się do 11 lub 21 punktów.

5. Rzut o ścianę w trójkę.

Gra przebiega w taki sam sposób jak w ćwiczeniu powyżej. Po rzucie pierwszego ćwiczącego, zadaniem pozostałych jest chwyt piłki koordynacyjnej po jednym koźle. Łapiący piłkę otrzymuje punkt. Jeżeli nikt nie złapie piłki, jeszcze jaz rzuca pierwszy gracz. Gra toczy się do 11 lub 21 punktów.

6. Rzut podłoga-ściana

Jest to kolejna modyfikacja ćwiczenia 3. Ćwiczący rzuca piłkę w kolejności podłoga-ściana. Po odbiciu o ścianę łapie piłkę bezpośrednio z powietrza.

7. Rzut podłoga-ściana w dwójkach

Ćwiczący ustawieni przed wyznaczona linią, Rzucają po kolei piłką o podłogę do wyznaczonego koła na ścianie. Za każdy poprawny chwyt piłki z powietrza otrzymuje się punkt. Gra toczy się do 11 lub 21 punktów.

8. Rzut piłki koordynacyjnej podłoga-ściana w trójkach

Następna logiczna zabawa. Trzech zawodników stoi przed wyznaczoną linią. Jeden wykonuje rzut podłoga-ściana. Dwóch pozostałych chwyta piłkę z powietrza, zdobywając punkty. Gra toczy się do 11 lub 21 punktów.

9. 1,2,3 Złap

Dwóch ćwiczących stoi przed hula-hop, albo przed wyznaczonymi liniami. Rzucają piłkę delikatnie, od dołu do siebie, na przemian w wyznaczone miejsce. Punkty otrzymuje się za chwyt piłki po 1, 2, lub 3 koźle. Ilość kozłów, po których gracz chwycił piłkę odpowiada ilości zdobytych punktów. Gra toczy się do 21 punktów. Można wprowadzić wariant, aby zmusić zawodników
do chwytu. Jeżeli gracz nie chwyci piłki koordynacyjnej po 3 koźle to musi rzucać tyle razy poza kolejnością piłkę ile kozłów wykonała piłka. Dając możliwość zdobycia większej ilości punktów przeciwnikowi.

10. Tenis
Gra w tenisa bez rakiet. Punkty mogą być liczone tak jak w tenisie, ping pongu, siatkówce. Pola do gry wyznaczane są w zależności od sprawności ćwiczących.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena