0 głosów
0 głosów dodatnich
0 głosów ujemnych
651 razy czytane
0 przedrukowany
Copyright - zastrzeżona Licencja

Czasami jesteśmy uczestnikami dużych przyjęć, imprez, czy też kolacji, podczas których zjadamy bardzo dużą ilość jedzenia. Takie zachowanie może się na nas zemścić. W tym artykule znajdziesz kilka porad, które pomogą Ci się uporać z problemem pełnego żołądka. 

Img

1. Pij wodę

Picie dużej ilości wody i płynów rozwadnia reszki pokarmu znajdujące się w żołądku, dzięki czemu enzymy trawienne mają ułatwione zadanie. Dodatkowo woda działa również w sposób odświeżający – przepłukuje górne partie układu pokarmowego ze złogów pokarmu, co sprawia, że pozbywamy się nieprzyjemnego smaku w ustach. Jeżeli chcemy zjeść mniej to woda może zadziałać także, jako środek zapobiegający przejedzeniu - picie małych łyków w trakcie posiłku sprawia, że czujemy się syci a do naszego mózgu zostaje wysłana informacja o tym, że jesteśmy najedzeni.

  1. Herbata czyni cuda

Zielone i miętowe odmiany herbaty szczególnie wpływają na układ trawienny. Działają kojąco, uspokajająco. Pomagają też w uśmierzaniu bólu. Dobrym pomysłem jest również Yerba. Dzięki dużej zawartości substancji pobudzających, wpływa na przyśpieszenie metabolizmu. Warto też zwrócic uwagę na napar z rumianku i herbatę z pieprzem - działą on przeciwzapalnie i pobudza metabolizm do pracy.

  1. Ocet jabłkowy

Działanie octu znane jest już z czasów z starożytnych. Ocet aktywnie napędza przemianę materii. Można go wypić z wodą i odrobiną miodu. Wówczas taka mikstura będzie lepiej smakować.Dzięki jego zastosowaniu organizm dostanie mocny sygnał do rozpoczęcia trawienia.

  1. Koper włoski, majeranek, czosnek i zioła

Przyprawy tego rodzaju sprawiają, że organizm lepiej radzi sobie z nagromadzonymi gazami. Dodatek czosnku, pietruszki i kopru to dawka mikroelementów, które ułatwiają wchłanianie pokarmu. Działają również, jako profilaktyczny lek zwiększający odporność organizmu.

  1. Kawa

Nikotyna oraz przeciwutleniacze zawarte w kawie pobudzają prace układu pokarmowego. Dzięki temu organizm szybciej trawi pokarm – nie czujemy się ociężali i senni. Mała filiżanka espresso pozwoli nam się cieszyć potrawą bez względu na to czy ma to być obfite śniadaniem, czy pyszny deser. Należy jednak wystrzegać się częstego picia kawy, bowiem wypłukuje ona magnez z organizmu. Dobrym pomysłem będzie zastąpienia zwykłego mleka tym wzbogaconym właśnie o ten pierwiastek lub też picie go z mlekiem bez laktozy, któe jest lżejsze w trawieniu. 

Licencja: Copyright - zastrzeżona