Aby osiągać efekty trzeba cały czas się kształcić i doszkalać. Jeżeli pozostaniemy na jednym poziomie nie uzyskamy satysfakcjonujących wyników. Każdy z pracowników powinien mieć możliwość poszerzania swojej wiedzy, mogą być to szkolenia prowadzone wewnątrz firmy lub też szkolenia zewnętrzne. Szczególnie ważny dla firmy jest dział sprzedaży, odpowiada on za kontakt z klientem, a także za zyski w firmie. Jeżeli pracownik nie posiada odpowiednich kwalifikacji, nie tylko nie uzyska efektów, może także zaszkodzić firmie. Potrzebna jest wiedza techniczna na temat sprzedawanych produktów ale także umiejętności interpersonalne. Pracownik musi wiedzieć jak zachowywać się w kontaktach z klientem, a także odpowiednio motywować go do zakupu. Sprzedaż wielu osobom może wydawać się prosta, jednak trzeba wielu ćwiczeń aby stać się sprzedawcą efektywnym. Nie wystarczy sama łatwość w kontaktach z ludźmi. Oczywiście to jak się prezentujemy, zachowujemy i jak nawiązujemy kontakty z ludźmi odgrywa znaczną rolę w sprzedaży jednak jest wiele rzeczy, których możemy się nauczyć aby sprzedaż ta była dużo bardziej efektywna. Firma, która chce osiągać sukcesy musi być zorientowana na pracownika, szkolenia podnoszą motywację do pracy, a co za tym idzie oczywiście sukcesy firmy. Pracownik, który ma możliwość rozwoju, zwykle jest zadowolony i stara się odwdzięczyć wykorzystując zdobytą wiedzę, dlatego warto postawić na szkolenia pracowników.
Szkolenia ze sprzedaży dostosowywane są do potrzeb firmy, na początku trzeba zanalizować co sprzedaje firma, w jaki sposób, komu, a także jakie pojawiają się problemy, w oparciu na takiej analizie można podejmować odpowiednie działania i dążyć do osiągnięcia sukcesu. Dobrze żeby szkolenia prowadzili profesjonaliści, wtedy mamy pewność, że szkolenia przyniosą efekty.