Aż 60 proc. ankietowanych (60 proc.) jest zdania, że zakupy w Internecie są co najmniej tak samo bezpieczne jak te tradycyjne.
Potencjał e-commerce jest ogromny, tym bardziej, że z roku na rok coraz więcej Polaków przekonuje się do zakupów w sieci. Zauważalny jest nie tylko coraz bardziej dynamiczny rozwój sklepów internetowych, lecz także nie mniej intensywny rozwój branży paczkowo-kurierskiej. Przed świętami nie tylko sklepy internetowe, ale również firmy kurierskie biją się o klienta, a nawet tworzą (jak „Pakiet POLECONY eCommerce” – Poczta Polska) cennik specjalnie na potrzeby przedświątecznych zakupów.
Gdzie dwóch się bije, tam klient korzysta
Poczta Polska, na przykład, oferuje cały szereg produktów dedykowany sprzedawcom internetowym. Uruchomiono także specjalną stronę internetową dla kupujących. Można tam znaleźć:
- instrukcję obsługi nowych produktów, które ma w ofercie Poczta Polska,
- cennik,
- opcje śledzenia dostawy,
- wyszukiwarkę dostępnych punktów odbioru.
Także inne firmy z branży kurierskiej oferują szereg produktów dedykowany sklepom internetowym. Bardzo popularne stały się w ostatnich latach paczkomaty InPost. Oferują one klientom tanią usługę oraz wygodny system odbioru. Klienci na tak silnej konkurencji na rynku mogą tylko zyskać. Na odpowiedź Poczty Polskiej nie musieliśmy długo czekać: w 2015 roku uruchomiono możliwość odbioru w punkcie. Zmotoryzowani klienci mogą odebrać swoje przesyłki na stacjach Orlen, przy okazji tankowania. Zarówno firmy kurierskie, Inpost i Poczta Polska cennik oraz dostępną ofertę mają bardzo konkurencyjne.
Polecam tego dostawcę!
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez TNS na zlecenie Poczty Polskiej[1], prawie 70 proc. sklepów internetowych jako kanał podstawowej sprzedaży wybiera Allegro. Pomimo ostrej walki o klienta wśród firm kurierskich, nadal aż 65 proc. kupujących wybiera usługi Poczty Polskiej. Inne popularne firmy kurierskie to Siódemka/ DPD (21 proc.), DHL (18 proc.) oraz UPS (17 proc.). Z usług InPost korzysta tylko 10 proc. ankietowanych.
W tym roku Polacy mają zamiar przeznaczyć niemal w równym stopniu po 44% swojego świątecznego budżetu na jedzenie oraz prezenty gwiazdkowe. Około 92 proc. respondentów zadeklarowało zaś, że z internetu skorzysta co najmniej poszukując i porównując prezenty.[2] Daje to ogromne pole do popisu zarówno sprzedawcom, jak i kurierom. Tam, gdzie panuje ostra konkurencja, moją skorzystać tylko klienci.
[1] Dane ze strony media.poczta-polska.pl.
[2] patrz p.1