Kwiaciarnia – wydaje się być miejscem niepozornym, rzadko dostrzeganym przez przechodniów.Jednak mimo to stale przynoszą one zyski swoim właścicielom. Jak to możliwe?
Odpowiedź jest bardzo prosta – w Polsce szanujemy tradycję. Każde urodziny, imieniny, ślub,pogrzeb, uroczystości narodowe nierozerwalnie związane są z zakupem kwiatów. Obdarowujemynimi rodzinę, przyjaciół, wyrażamy szacunek dla obdarowanych lub po prostu wykorzystujemy dodekoracji miejsca zamieszkania. Właśnie dzięki tym niezliczonym okazjom sprzyjającym dokonaniuzakupów przez Polaków, kwiaciarnie przynoszą takie zyski.
Zakładając tego rodzaju działalność handlową należy pamiętać przede wszystkim o dobrym doborzelokalizacji punktu usługowego. Sukces jednak osiągniemy jedynie, gdy sam właściciel i pracownicybędą mieć „dobrą rękę” do kwiatów i kreatywne pomysły.
Kwiatowy biznes jest idealny nawet dla ludzi, którzy nie są pewni swojego pomysłu – pozwala onbowiem modyfikować oferowany asortyment w dość szerokich granicach. Mało kto miał zapewneokazję samodzielnie odwiedzić sklep, w którym oferowane są wyłącznie kwiaty cięte i doniczkowe.Ziemia, artykuły dekoracyjne, fantazyjne ozdoby – to już standard dodatkowych produktówoferowanych w tego rodzaju sklepie.
Niewątpliwie, jeśli uda się przekonać lokalnych mieszkańców do komponowanych przez siebiekompozycji kwiatowych, nawet nowo założona kwiaciarnia nie będzie narzekać na brak klientów.