Doba ma 24 godziny i niestety nie możemy nic zrobić, aby ją wydłużyć. Ciągle narzekamy na brak czasu oraz zbyt dużą ilość obowiązków, które musimy wykonać. Czy istnieją sposoby, abyśmy lepiej zarządzali swoim czasem?

Data dodania: 2015-08-06

Wyświetleń: 1013

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Efektywnie, czyli jak?
 
Wyobraźmy sobie szklane, przezroczyste naczynie. Naszym zadaniem jest wypełnienie pojemnika kamieniami o różnej wielkości. Możemy to zrobić na kilka sposobów. Część osób zacznie od wsypania piasku, następnie ułoży drobne kamyki, a na końcu umieści duże kamienie. Poszczególne warstwy będą wyglądały efektownie, jednak czy pojemność naczynia została w pełni wykorzystana? A teraz rozważmy sytuację, w której do tego samego naczynia układamy najpierw duże kamienie. Następnie układamy drobniejsze kamyki, które bez trudu uzupełniają szczeliny. Na końcu wsypujemy piasek. Jest tak drobny, że zmieści się w pustych zakamarkach.
 
Zadania jak… kamienie
 
Opisany eksperyment myślowy doskonale obrazuje w jaki sposób powinniśmy zarządzać naszym czasem. Duże kamienie to sprawy pilne, czasochłonne lub wymagające od nas dużego wysiłku. Od nich musimy zaczynać swój dzień, aby mieć pewność, że zdążymy je skończyć. Następnie powinniśmy poświęcić czas na sprawy, które choć mniej ważne, również chcemy wykonać w danym dniu. Te ”drobne kamyki” to na przykład zawiezienie rzeczy do pralni lub opłacenie rachunków. W ostatniej kolejności wykonujemy zadania, które są drobne jak piasek, ale jeśli nam się nawarstwią, mogą zacząć ciążyć jak wielki głaz. Zakupy, pranie lub odebranie na poczcie paczki - każda z tych czynności powinna być uwzględniona w naszym harmonogramie dnia.  
 
Naucz się oszczędzać swój czas
 
Szkolenia z zarządzania czasem cieszą się coraz większą popularnością z wielu względów. Jesteśmy coraz bardziej zapracowani, mamy mnóstwo obowiązków, a zależy nam aby mieć jeszcze czas na życie osobiste. Pamiętajmy, że odpoczynek jest nieodłącznym elementem dobrze zaplanowanego dnia. Dzięki szkoleniom możemy się dowiedzieć m. in. w jaki sposób wyznaczać zadania priorytetowe, czym są „pożeracze czasu” oraz jak planować działania, aby przynosiły najlepsze rezultaty.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena