Public Relations, czyli relacje publiczne, a więc kontakty z otoczeniem danego podmiotu, są niezbędne, by osiągał on swoje cele. Jest to potrzebne różnego rodzaju firmom, podmiotom takim jak na przykład fundacje i stowarzyszenia, a także pojedynczym osobom - przedstawicielom show-biznesu i politykom.

Data dodania: 2015-07-14

Wyświetleń: 1659

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Nic zatem dziwnego, że agencje public relations, które zajmują się kompleksowo budowaniem wizerunku i dbaniem o niego, cieszą się tak dużą popularnością i nie mogą narzekać na brak klientów. W obecnych czasach dobry PR to jeden z najważniejszych elementów działalności wymienionych podmiotów, a procesy mające na celu zbudowanie i utrzymanie go są zbyt skomplikowane i jest ich często zbyt wiele, by można było poradzić sobie z tym samodzielnie. Dobrze jest więc skorzystać z oferty specjalistów, tym bardziej, że zawodowcy doskonale orientują się w zasadach rządzących relacjami publicznymi i mają do dyspozycji wiele narzędzi zapewniających im doskonały efekt. 

Co robi agencja public relations?

Agencje tego rodzaju oferują swoim klientom cały wachlarz działań, wśród których można decydować się na pojedyncze, poszczególne usługi (na przykład zlecić badanie rynku i opinii konsumentów czy odbiorców), ale też wybrać cały pakiet, czyli zlecić kompleksowe działania. Wszystko to ma na celu poprawienie rozpoznawalności podmiotu na rynku, poprawienie jego konkurencyjności względem innych, podobnych podmiotów, zwiększenie wiarygodności i zaufania społeczeństwa, a także - oczywiście - poprawienie wyników sprzedaży. Bez tego wszystkiego bardzo trudno byłoby osiągnąć sukces albo wręcz byłoby to niemożliwe, dlatego działalność agencji PR-owych jest nie do zastąpienia. 

Jeśli chodzi o to, jakie dokładnie czynności oferują agencje swoim klientom, to ich zakres można podzielić na 3 grupy: media relations, social media i PR internetowy, a także PR kryzysowy. Tę ostatnią działalność uskutecznia się w sytuacjach kryzysowych, gdy potrzebne jest odpowiednie reagowanie mające na celu "wybielenie" wizerunku podmiotu i oddalenie zagrożenia. W zakres tej grupy czynności wchodzi m.in. analizowanie potencjalnych zagrożeń, opracowanie rozwiązań, jakie zostaną zastosowane w danej sytuacji kryzysowej, a także opracowanie i wdrożenie zarządzania kryzysowego. 

Media relations to, jak nietrudno się domyślić, utrzymywanie dobrych kontaktów z mediami. W zakres tego wchodzi utrzymywanie bezpośrednich kontaktów z dziennikarzami (notki prasowe, konferencje prasowe), stałe monitorowanie mediów, rozprowadzanie materiałów prasowych, tworzenie tzw. baz mediów. Bardzo ważne jest też przygotowywanie artykułów sponsorowanych (to obecnie bardzo często stosowane narzędzie PR-owe), podobnie jak prowadzenie biura prasowego. 

Jeszcze większa ilość działań składa się na public relations w ramach social media oraz promowanie w Internecie, które w dzisiejszych czasach jest niezwykle skuteczne i ważne. Niezbędne jest na przykład budowanie i aktywne prowadzenie kont w serwisach społecznościowych (fanpage na Facebooku, kanał na YouTube), a także stałe monitorowanie Internetu. Doskonałymi narzędziami są także mailing i marketing szeptany. Agencje nawiązują również relacje z konsumentami w social media, dbają o reklamę w SM i Internecie i opracowują audyty wizerunkowe. 

Wszystkie te działania prowadzone są w oparciu o wcześniej opracowaną strategię, która jest realizowana wielotorowo, gdyż tylko taki PR zapewnia skuteczność. Jest to proces wieloetapowy i długotrwały, nie kończący się bynajmniej na zbudowaniu wizerunku, gdyż konieczne jest stale podtrzymywanie dobrego PR-u.

Konsultacja: LovePR.pl - Agencja PR Poznań

Licencja: Creative Commons
0 Ocena