Oczywiście tego typu reklama wymaga sporej inwestycji, jednakże naprawdę się opłaca. Dlaczego?
Szeroki zasięg i spora dawka informacji
Spoty reklamowe można umieścić w sieci, na swojej stronie www, ale nie tylko. Można to zrobić na wielu bezpłatnych kanałach, umożliwiających dotarcie do setek tysięcy użytkowników internetu. Wystarczy umiejętnie stworzyć opis do video, by zainteresowanie nim było naprawdę ogromne.
Drugą niepodważalną zaletą filmów reklamowych jest fakt, że w takim krótkiej formie można posłużyć się zarówno obrazem, jak i dźwiękiem, umieszczając naprawdę sporą dawkę informacji na temat swojej firmy.
Trzeba pamiętać, że społeczeństwo staje się coraz bardziej rozleniwione i dlatego przekaz audiowizualny trafi do niego o wiele szybciej niż notka reklamowa, jeżeli wo ogóle ta ostatnia forma nie zostanie pominięta. Dlatego należy zadbać o to, by filmy reklamowe były krótkie i zwięzłe. Z pewnością wiele cennych informacji zostanie przekazanych odbiorcy za pomocą video, zanim ten zdąży się znudzić przekazem.
Daj klientowi to, czego oczekuje
Ze statystyk, prowadzonych na przykład przez Google, największym wskaźnikiem klikalności cieszą się krótkie filmy promocyjne. Z tej wiedzy należy skorzystać przy tworzeniu klipu reklamowego. Ta sama zasada dotyczy z resztą reklamy telewizyjnej. Jeżeli kilkanaście filmów jest ustawionych w bloku reklamowym, to tylko pierwszy czy drugi dotrą w pełni do potencjalnego klienta. Tak więc odbiorcy oczekują, że będziemy im przekazywać informacje reklamowe za pomocą krótkich filmów. Warto wyjść na przeciw ich oczekiwaniom.
Perswazja i jej skutek
Okazuje się, że w spocie reklamowym najłatwiej jest umieścić komunikaty perswazyjne, które pokierują działaniem odbiorcy filmiku. Co więcej, jak wynika z kolejnych statystyk, witryny internetowe, które posiadają zawartość w formie video cieszą się zainteresowaniem klientów dłużej niż strony www bez spotów reklamowych. Dłuższe przebywanie na witrynie to także intensywniejszy kontakt z logo,hasłem czy charakterystycznymi atrybutami firmy, co przekłada się na silniejszy związek emocjonalny z firmą, która stworzyła reklamę.
Dzięki reklamom w formie filmu buduje się także zaufanie pomiędzy korporacją a klientem. Odbiorca zdaje sobie sprawę, że w przygotowanie sporu reklamowego trzeba zainwestować. To sprawia, że zaczyna postrzegać firmę jako poważną i godną zaufania, a o taki wizerunek z całą pewnością nam chodzi.
Trwały przekaz i możliwość ukazania szczegółów.
Reklama w formie filmu tworzy trwały przekaz, który pozostaje w sieci często przez lata. W spocie można ponadto ukazać pewne niuanse i specyfikę pracy firmy, na przykład przy tworzeniu produktu, który sprzedaje. To również zacieśnia więź z klientem i sprawia, że obie strony stają się sobie bliższe. W ten sposób buduje się relacja między twórcą sporu a widzem,oparta na pozytywnych odczuciach względem podmiotu przedstawionego w video.
Reklama audiowizualna to naprawdę skuteczna metoda na docieranie do ogromnej rzeszy klientów w sposób, który jest najłatwiej przyswajalny i najwygodniejszy w odbiorze. Z pewnością więc główny sposób reklamowania się zarówno dużych, jak i małych firm na razie się ni zmieni, gdyż firmy reklamowe sprawdzają się najlepiej.