Liczy się działanie
Samo utworzenie konta to jednak za mało. Klienci potrzebują aktywnych profili firmy. Chcą wiedzieć, jakie podejmuje inicjatywy, w które projekty się włącza i jakie innowacyjne działania oferuje. Dlatego tak ważne jest, aby na naszym firmowym profilu ciągle coś się działo. Dzięki temu zyskamy większe zainteresowanie potencjalnych klientów.
Krok po kroku do sukcesu
Budowanie marki na Facebooku warto rozpocząć od kilku istotnych elementów, które zapewnią nam długofalowy sukces.
-
Zdefiniowanie marki
Misja firmy to rzecz oczywista dla jej pracowników, lecz istnieją sytuacje, w których warto ją sobie odświeżyć. Wypiszmy więc na kartce wszystko o ofercie firmy, o jej działalności, o celach, jakie chcemy osiągać. Zastanówmy się, co wyróżnia nas na rynku, co warto podkreślić w facebookowej kampanii, a nad czym trzeba popracować.
-
Główny cel
W firmie żaden ruch nie może być przypadkowy i bezcelowy. Także założenie konta na Facebooku powinno prowadzić do wcześniej ustalonego celu. Pomyślmy zatem, co chcemy osiągnąć przez aktywność na portalu społecznościowym i na tym opierajmy nasze mniejsze cele.
-
Dlaczego chcemy się komunikować?
Zakładając konto na Facebooku, dążymy do kontaktu z klientami - obecnymi oraz potencjalnymi. Warto więc zadać sobie pytanie, czemu ten kontakt ma służyć. Może chcemy budować świadomość marki, tworzyć swój wizerunek albo po prostu zwiększyć sprzedaż?
-
Określenie wyglądu fanpage’a
Pora na ustalenie, jak będzie prezentowała się strona naszej firmy. Dobór grafiki oraz tekstu to niebywale ważna sprawa. W końcu to wygląd fanpage’a będzie przyciągał do siebie klientów. Aby był on idealny, możemy poprosić o pomoc profesjonalną agencję reklamową we Wrocławiu lub innym mieście. Eksperci doradzą nam idealne rozwiązanie.
-
Zdefiniowanie grupy docelowej
I wreszcie najważniejsze - aby odnieść sukces na Facebooku, konieczne jest umiejętne dopasowanie do oczekiwań grupy docelowej. Na początku musimy ją określić, by łatwiej było nam zrozumieć jej potrzeby. Dzięki temu będziemy mogli mówić o tym, co interesuje naszą grupę odbiorców oraz posługiwać się jej językiem.
Strategia małych kroków pozwoli nam na stworzenie idealnego profilu firmy, który będzie przyciągał rzesze klientów.