Praca hostessy kojarzy się głównie z pięknymi kobietami w młodym wieku. Stanowią one właściwie nieodzowny element każdego większego eventu. Zastanawiasz się czym właściwie zajmuje się hostessa? Co tak naprawdę należy do jej obowiązków i jak wygląda praca w tym charakterze? Na te oraz inne pytania znajdziesz odpowiedzi w tekście poniżej.

Data dodania: 2021-11-15

Wyświetleń: 506

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 2

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

2 Ocena

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Na czym polega praca hostessy?

Co istotnego należy wiedzieć o zawodzie hostessy?

Nadrzędnym celem pracy hostessy jest promowanie konkretnego produktu lub usługi czy też firmy podczas eventów, takich jak targi, bankiety, konferencje, gale. Obowiązki, jakie wykonuje się podczas tego typu wydarzeń, mogą być naprawdę różne – wszystko zależy od indywidualnego charakteru danej imprezy. Hostessa może na przykład odpowiadać za:

  • przegląd listy obecności
  • przyjmowanie przybyłych gości
  • kolportaż materiałów reklamowych – ulotki, gadżety
  • zachęcanie do wzięcia udziału w konkursach/loteriach
  • zapraszanie do zainteresowania się danym produktem
  • wydawanie bezpłatnych próbek
  • tłumaczenie rozmów w trakcie spotkań biznesowych
  • asystowanie podczas wręczania nagród

Przede wszystkim możemy ujrzeć je w sklepach i galeriach handlowych w trakcie  promocji produktów lub usług.  Obecne są także w telewizji, gdzie nagradzają zwycięzców na imprezach sportowych oraz na uroczystych galach. Obowiązki na tym stanowisku, jak można zauważyć powyżej są mocno zróżnicowane i raczej nie jest to zajęcie, które cechuje się monotonią i nudą. Hostessy zaczynające  swoją przygodę w branży przeważnie wykonują zadania podczas nieskomplikowanych akcji promocyjnych.
Co niezmierne ważne, hostessa musi rozpocząć interakcję z potencjalnymi zainteresowanymi – zachęcić ich do sprawdzenia danego produktu, poprowadzić rozmowę w taki sposób, żeby zainteresować marką. Powinna posiadać też wiedzę w zakresie określonej kampanii, żeby móc odpowiadać klientowi na nurtujące pytania.

Hostessa – co oznacza to określenie?

Słowo „hostessa” wywodzi się z języka angielskiego i oznacza po prostu gospodynię, a zatem kogoś, kto przyjmuje gości i dba o ich dobre samopoczucie. Idealna hostessa doskonale zdaje sobie sprawę dla kogo pracuje, jakie jest zakres jej obowiązków oraz w jaki sposób ma je wykonywać. Zadbany wygląd i schludny strój dopełniają całości pozytywnego anturażu. Nie wolno pomijać faktu, że sympatyczna aparycja jest pierwszym i najistotniejszym czynnikiem, który sprawia że potencjalny klient w ogóle zainteresuje się konkretną propozycją handlową. Praca hostessy posiada również niektóre żelazne elementy wpisane w każde wydarzenie. Należą do nich: przyciągnięcie uwagi, pozostawienie korzystanego wrażenia, wzbudzenie pozytywnych skojarzeń, zapewnienie miłego i życzliwego klimatu. Wykonywanie tego typu obowiązków może skutkować nawiązaniem wielu ciekawych znajomości, które są w stanie oddziaływać na dalszy rozwój ścieżki zawodowej. Jeśli zatem dażysz sympatią ludzi oraz wykazujesz się empatyczną, otwartą postawą do otaczającego świata, to w tego typu pracy z pewnością świetnie się odnajdziesz.

Licencja: Copyright - zastrzeżona
2 Ocena