Od lat akcje promocyjne produktów w marketach cieszą się wielkim powodzeniem wśród konsumentów. Co do tego nie ma żadnych wątpliwości. Czy to za sprawą przyjemnej i ładnej hostessy czy kuszącego gratisu lub po prostu chęci spróbowania nowego produktu - działania te stały się formą uatrakcyjnienia powszechnych zakupów. Kto z nas choć raz nie mógł oprzeć się tym pokusom? No właśnie, dość często poddajemy się marketingowej perswazji, zupełnie o tym nie wiedząc. Ileż razy zdarzało się, że przyszliśmy do sklepu po jedną rzecz, a wychodziliśmy z całą reklamówką…
Często poddajemy się emocjom podczas zakupów, dopiero później staramy się uzasadnić swoje wybory w racjonalny sposób.
Marketing ewoluował przez lata, dopasowując swoje działania do konsumentów. Wychodzi wręcz naprzeciw klientowi, stara się go zrozumieć, odgadnąć jego skryte potrzeby, próbuje je uświadomić, a nawet wykreować, rozbudzić, by później w ostateczności zaspokoić.
W marketingu bardzo ważne jest przeświadczenie, że klient oraz jego oczekiwania są najważniejszym elementem biznesu. Aby osiągnąć cel, jakim jest wysoka sprzedaż, należy skorzystać z przetestowanych na wiele sposobów pomocnych technik: badań i oddziaływania na rynek, kształtowania produktu, określenia odpowiedniego odbiorcy, ustalenia ceny oraz sprzedaży.
Oczywiście najlepszą formą działań marketingowych jakie przynoszą duże profity jest consumer promotion, czyli wszystkie akcje skierowane do konsumenta. To za jego sprawą jesteśmy nęceni przez: niższą cenę produktu, bezpłatne próbki towarów lub gratisy, kupony, znaczki, naklejki, konkursy, loterie, gry. Działania te zapewniają marketingowcom pozyskanie nowych klientów, wysoką sprzedaż produktów, a także zachęcają do częstszych zakupów promowanych towarów. Pomimo tego, że większość konsumentów wie o perswazji marketingowej – lubimy się jej poddawać i doceniamy te dobra, które możemy zawdzięczyć promocjom, niejednokrotnie prowadzonym przez pomocne i uśmiechnięte hostessy.