Zdaniem wielu drobnych przedsiębiorców do prowadzenia korespondencji handlowej wystarczy ryza białego papieru, dobra drukarka + faks lub skaner. Drukowanie specjalnego firmowego listownika jest według nich stratą pieniędzy, zaś jego używanie - wiąże się z komplikacjami (za każdym razem nowy tekst trzeba "wpisać" w obszar roboczy listownika, całość wydrukować, zeskanować i dopiero wtedy można wysłać go mailem lub listem do kontrahenta).
Jest faktem, iż taka operacja trwa nieco dłużej, niż napisanie oferty handlowej odręcznie lub za pomocą programu komputerowego, wymaga też minimalnej znajomości Worda (trzeba wiedzieć, jak ustawić górne i dolne marginesy, żeby wpisywany tekst nie wchodził na nagłówek i stopkę listownika, zaś w przypadku dłuższej korespondencji - popracować nad estetycznym ułożeniem tekstu na kolejnych stronach). Warto jednak pamiętać, iż papier firmowy służy nie tylko do prowadzenia korespondencji z klientami.
Zadanie papieru firmowego wbrew pozorom jest złożone, ma on również utrwalać nazwę i logo firmy, budować jej prestiż, świadczyć o profesjonalizmie i fachowości danego przedsiębiorcy. Atrakcyjny wizualnie, porządnie wydrukowany papier firmowy stanowi dla kontrahenta czytelny sygnał, iż ma do czynienia z nowoczesną, potrafiącą korzystać z różnych nośników reklamowych firmą.
Przeglądając pismo, fakturę czy korespondencję drukowaną na papierze firmowym z zachowaniem kolorów, logo firmy i danych adresowych buduję się świadomość marki, jako profesjonalnej.
Firmy, które poważnie traktują kontrahenta, nawet w najdrobniejszych szczegółach dbają o dobre relację, dlatego wiedzą, że z pozoru banalne rzeczy są istotne.
Jak mawiał poeta "diabeł tkwi w szczegółach", zatem warto zadbać o własny wizerunek, wizerunek własnej marki.