Programy lojalnościowe umożliwiają budowanie i utrzymywanie pozytywnych relacji z określoną grupą ludzi. Funkcjonują na zasadzie nagradzania oraz doceniania. Już nie raz mogliśmy się przekonać, że dbanie o lojalność klienta naprawdę popłaca.
Obietnica łatwo wyobrażalnej korzyści jest bardzo dobrym i silnie przemawiającym argumentem, który zachęci potencjalnych uczestników programu do wzięcia w nim udziału. Musimy jednak pamiętać, że nasz program może przynieść spodziewane efekty tylko wtedy, gdy będziemy tworzyć stałe więzi z klientami i prowadzić ciągły dialog z otoczeniem. Nasze działanie nie może się ograniczać jedynie do pozyskania nowych nabywców, należy dbać o wszystkich i poświęcać im należną uwagę.
Dobrze przemyślana strategia programu lojalnościowego umożliwia zwiększenie sprzedaży produktu lub usługi, a koszt tego przedsięwzięcia jest niejednokrotnie o wiele niższy niż działania marketingowe z zakresu reklamy. Takim popularnym programem jest np. premiowanie każdego zakupu klienta punktami (proporcjonalnie do wydanej kwoty), które może w późniejszym czasie wymienić na nagrody. Dodatkowo wydawane są karty stałego klienta.
Badania potwierdzają, że programy lojalnościowe mają rzeczywisty wpływ na sprzedaż i dają dobre efekty. Z sondaży wynika, że ponad połowa Polaków bierze udział w co najmniej jednym programie lojalnościowym lub przynajmniej posiada kartę stałego klienta.
Program motywacyjny jest kluczem do sukcesu wielu firm. Psychologia niejednokrotnie udowodniła, że zachowania pożądane, które są nagradzane, będą utrwalane. Niekoniecznie chodzi tu o nagrodę pieniężną, ale i nagrody społeczne, tj.: pochwała, dyplom uznania, uścisk dłoni. Wykorzystanie tej znanej metody może zdziałać naprawdę wiele. Za sprawą nagradzania najlepszych pracowników za ich efekty pracy, można spodziewać się znacznego poprawienia efektywności oraz przywiązania do firmy. Oczywiście narzędzie do osiągnięcia zamierzonych celów musi być również godne poświęcenia, także nagroda powinna być dla pracownika atrakcyjna. Każdy postara się o wiele bardziej, gdy w grę wchodzą rzeczy, które są dla niego interesujące. Przykładem takiej nagrody, która jest atrakcyjna dla każdego oraz przemawia za dobrymi intencjami pracodawcy, jest np. podróż w wymarzone miejsce na świecie. Taki wyjazd spełnia dwie role: po pierwsze pozwala na realizację marzeń, a po drugie wpływa korzystnie na pracownika – relaksuje i pozwala zregenerować siły, aby po powrocie mógł pracować jeszcze lepiej i wydajniej.
Bony wakacyjne mogą być świetną nagrodą i rozwiązaniem dla zadowolonego pracodawcy. Ze względu na elastyczność można je w pełni dopasować do potrzeb klienta. Wartość bonu ustalana jest bowiem indywidualnie, tak samo jak zakres oferty, którą się za jego pomocą rezerwuje.