Celem działań Public Relation jest dbanie o dobry wizerunek publiczny organizacji, wspierając obszary związane z zarządzaniem, komunikacją społeczną i marketingiem. W poszczególnych organizacjach może się nieco różnić, co wynika z dopasowania do różnych potrzeb i wymogów. Z tego artykułu dowiesz się, jak wesprzeć PR i marketing za pomocą chatbota.

Licencja: Copyright - zastrzeżona

Data dodania: 2020-05-13

Wyświetleń: 158

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 1

WIEDZA

-1 Ocena

Czym jest chatbot?

Chatbot to rodzaj bota, którego zadaniem jest automatyczne odpisywanie na wiadomości. Może być zaimplementowany w wielu miejscach - na stronie internetowej, Facebooku, WhatsAppie i w wewnętrznym systemie dużej korporacji. To, jak zostanie wykorzystany zależy jedynie od twórców, którzy muszą wybrać grupę docelową i stworzyć adekwatne do niej funkcjonalności chatbota. Można stworzyć zarówno prostego bota, który będzie udzielał tylko kilku informacji, jak i zaawansowanego, potrafiącego w sprawny sposób prowadzić rozmowę.

Jak połączyć chatbota z PR-em?

Mogłoby się wydawać, że te dwie kwestie mają niewiele wspólnego, co oczywiście jest błędem. Chatbot może być wykorzystywany w komunikacji, co więcej może ją sprawnie prowadzić, urozmaicając różnymi formami zabaw i konkursów. Może wspierać działania PR-owe poprzez utrzymanie stałego kontaktu z odbiorcami, informowanie ich o wszelkich zmianach i dementowanie plotek. Może być wykorzystywany jako kolejny kanał komunikacji i dotarcia do użytkownika. 

Budowanie relacji z użytkownikami

Chatbot wspiera również działania mające na celu budowanie więzi z odbiorcami, czego przykładem jest niejeden bot w Messengerze. Specjaliści od marketingu i PR organizują, poprzez wykorzystanie bota, różne quizy i konkursy, przesyłają powiadomienia, organizują zabawy pokroju gry miejskiej czy kalendarza adwentowego. W ten sposób pokazują, że marka, za którą stoją jest na czasie, nie boi się wyzwań i warto ją obserwować, bo już wkrótce może przeprowadzić kolejną akcję, w której warto wziąć udział. Boty ułatwiają również bezpośrednią rozmowę z każdym klientem z osobna. Automatyzują ją, co oznacza że w tym samym czasie mogą prowadzić rozmowę z nieograniczoną liczbą osób. Aby jednak tak było, należy dokładnie przeanalizować obecną sytuację, wyodrębnić najczęstsze pytania i problemy i na tej podstawie zaprogramować bota. Im więcej zmiennych, pytań i odpowiedzi tym bot jest mądrzejszy, a doświadczenia użytkownika lepsze.


Działania marketingowe

Bot jest także dobrym narzędziem do przeprowadzania działań promocyjnych i marketingowych. Komunikacja z jego użyciem jest niezwykle efektywna, ponieważ otwieralność wiadomości jest na poziomie 99%, co znacznie przewyższa możliwości newslettera. Jeśli więc masz sklep internetowy, planujesz rabat i zależy Ci na sprzedaniu jak największej ilości asortymentu, powiadom swoich klientów przez wiadomość sponsorowaną na Messenger i przekonaj się na własnej skórze o skuteczności chatbota. Nie musisz zamykać się jedynie do Facebooka. Rozszerz swojego bota, wprowadź wersję na stronę internetową i spraw, by każdy klient, który odwiedzi Twoją witrynę mógł porozmawiać z konsultantem. Monitoruj wyniki i przekonaj się, że wprowadzenie bota, było bardzo dobrą biznesową decyzją.

Licencja: Copyright - zastrzeżona