Co zatem możemy zrobić, by opisem zachęcić konsumentów do skorzystania właśnie z naszej oferty?
Tylko dla elity
Dajmy odbiorcy odczuć, że jest jedyny i wyjątkowy. Jeśli nasz produkt kierujemy do osób zajmujących się konkretną dziedziną, nie obawiajmy się używać specjalistycznego słownictwa. A zwracając się do konsumenta per “Ty”, budujemy z nim osobistą konwersację. To zachęca go do odpowiedzi - poprzez zakup naszego produktu.
Piszemy o cechach
To pewne, że każdy sprzedawca będzie zachwalał swój produkt, nie podając jego wad i jest to całkowicie zrozumiałe. Warto jednak odróżnić się od innych i podać cechy produktu oraz korzyści wynikające z jego zakupienia. Gdy klient zda sobie sprawę, że wydanie pieniędzy na nasz produkt mu się opłaci, chętniej sięgnie do kieszeni.
Uwaga na superlatywy
Szafowanie wyrazami “najlepszy”, “najbardziej skuteczny” jest wskazane tylko w jednym przypadku - jeśli możemy poprzeć je faktami. Klienta interesują bowiem dowody - same słowa i opisy niewiele mu powiedzą, a już na pewno nie zachęcą do zakupu. Dlatego zaraz po określeniu “najlepszy” dodajmy uzasadnienie, dlaczego właśnie ten produkt jest najlepszy.
Wiarygodność jest pożądana
Opinie zadowolonych klientów mogą zdziałać cuda. Wiele osób, zanim podejmie ostateczną decyzję co do zakupu, lubi zasięgnąć rady rodziny czy znajomych. Zamieszczając pozytywne recenzje, oszczędzamy czas i klientom, i sobie - mogą one sprawić, że odbiorca zdecyduje się zakupić produkt od razu.
Przejrzysta szata graficzna
Opis powinien zachęcać do czytania. Z tego powodu warto umieścić w nim nie tylko dobrane rozmiarem śródtytuły, ale też listy zawierające małe, charakterystyczne obrazki (zamiast kresek czy punktów). Zachowajmy także jednolity wygląd opisów wszystkich produktów, aby klient od razu wiedział, gdzie spojrzeć w poszukiwaniu konkretnej informacji.
Dobry opis potrafi “sam” sprzedać produkt, dlatego włóżmy maksimum swoich zdolności w jego stworzenie. Możemy także skorzystać z usług agencji reklamowej, która pomoże nam w wymyśleniu kreatywnego opisu.