Warto na przykład stworzyć i promować prostą ministronę, na której znajduje się ankieta z pytaniami typu: Czego szukasz w książce o technikach zmywania naczyń? Co jest dla ciebie najważniejsze w książkach które kupujesz? etc.
Można, a nawet trzeba zbierać mailowe adresy twoich potencjalnych klientów. Najlepiej stwórz całą specjalną drogę, którą pokierujesz odwiedzających twój miniserwis gości.
Najpierw musisz w jakiś sposób ściągnąć ludzi na swoją ministronę. Piszesz więc na forach dyskusyjnych mądre i rzeczowe wypowiedzi budując sobie tym samym opinię eksperta, a w ustawieniach profilu ustawiasz stopkę, w której prosisz o pomoc w stworzeniu ebooka (czyli wypełnienie ankiety) i obiecujesz jakiś bonus - może to być nawet kilka pierwszych rozdziałów twojej książki, jeśli już jakieś masz.
Ankietę możesz stworzyć za darmo w serwisie Response-O-Matic. Wygenerowany w tym serwisie kod wklejasz na stronę, a w ustawieniach ankiety ustawiasz przekierowanie na specjalną podstronę niedostępną z poziomu wyszukiwarek i strony głównej. Dziękujesz na niej za wypełnienie ankiety i zachęcasz do pozostawienia swojego maila, aby dana osoba otrzymała bonus w postaci gotowego fragmentu twojej publikacji. Możesz skorzystać w tym celu np. z polskiego zaawansowanego serwisu freebot.
Mailem (w autoresponderze) wysyłasz linka do pdfa, którego umieściłeś na swoim koncie hostingowym, możesz dodatkowo wrzucić pdfa do załącznika. Skorzystaj z szansy i wysyłaj swoim subskrybentom co kilka dni garść wartościowych (powtarzam: naprawdę wartościowych) informacji. Po prostu zaprogramuj swój autoresponder na co kilka dni lub nawet co tydzień. Gdy twój ebook jest gotowy i wydany (np. przez wydawnictwo Złote Myśli), możesz wysłać mailing. Szansa na to, że twoi subskrybenci kupią twoją książkę jest BARDZO duża dzięki wartościowym materiałom, jakie im wysyłasz. Budujesz w ten sposób zaufanie i poczucie, że twój ebook będzie tak samo wartościowy.
Czego dokonałeś:
* zapoznałeś wstępnie swoich potencjalnych klientów z powstającym produktem
* zrobiłeś sobie opinię eksperta na forach dyskusyjnych
* dowiedziałeś się jakie są potrzeby twoich gości
* zebrałeś ich adresy mailowe
* zbudowałeś zaufanie swoich subskrybentów do siebie
* zwiększyłeś szansę na kupienie twojego produktu
A tak niewiele trzeba, by odnieść sukces! Życzę Ci powodzenia!