Wiele prac można zautomatyzować. Wiele informacji można spisać i udostępnić na www, aby zaoszczędzić cenny czas pracowników. Weź kartkę i spisz, o co najczęściej pytają Twoi Klienci przez telefon.
Jeżeli informacje te są szybko zmienne, powinieneś zapytać o narzędzia umożliwiające samodzielną aktualizację strony przez Ciebie lub Twoich pracowników - dotyczy to takich materiałów jak cenniki, oferty nieruchomości, oferty turystyczne, etc.
Jeżeli Twoja działalność polega na przetwarzaniu jakichś danych, zastanów się, ile z tych danych możesz zbierać przez stronę. To kolejna oszczędność czasu - jeżeli np. osoby poszukujące pracy wpiszą samodzielnie swoje dane, zaoszczędzisz na przepisywaniu ich do innej bazy danych, w dodatku unikniesz błędów związanych z przepisywaniem.
Pytanie 2 - Dla kogo ma byc moja strona?
Jeżeli chcesz założyć sklep internetowy, określ, czy będziesz sprzedawał głównie odbiorcom indywidualnym, czy hurtowym, ponieważ dla każdych z tych grup stosuje się nieco inne zasady sprzedaży.
Odpowiedź na to pytanie jest bardzo ważna przy tworzeniu projektu graficznego - układ strony inny jest dla serwisów prezentacyjnych, inny dla funkcjonalnych. Określenie grupy docelowej wpływa również na kolorystykę, typografię i inne elementy projektowania stron.
Termin wykonania
PRAWIE ZAWSZE Klient chce mieć stronę na przedwczoraj. W znakomitej większości przypadków to niewykonalne - samo ustalenie, co ma zawierać strona, zajmuje kilka dni. Do tego należy doliczyć czas przygotowania tekstów lub zrobienia zdjęć. Przygotowanie niewielkiego serwisu firmowego to czas około 1 miesiąca. Ale bywa znacznie dłużej. Zobowiązania terminowe firm projektujących strony nie mają tu nic do rzeczy - czasami czeka się miesiąc na pogodę, żeby zrobić przyzwoite zdjęcie siedziby firmy. I na to nie ma rady...