Wszyscy wiemy, jak bywa w przychodniach: długie kolejki, zajęte telefony, panie rejestratorki dwojące się i trojące, aby obsłużyć wszystkich pacjentów.
A może być inaczej - jak na przykład w katowickiej Przychodni "Na Witosa" (http://www.nawitosa.pl), gdzie od niedawna działa system internetowej rejestracji pacjentów.
Pacjent należący do przychodni może zarejestrować się o dowolnej porze do lekarza podstawowej opieki zdrowotnej lub do specjalisty. Co ważne - spośród udostępnionych może wybrać termin dogodny dla siebie. Może też odwołać wizytę najpóźniej na dzień naprzód - zwolni tym samym termin innym oczekującym pacjentom. Panie rejestratorki drukują w danym dniu rano listę pacjentów, którzy zarejestrowali się przez internet i reszta wolnych terminów "wraca" do bieżącego użycia (rejestracja internetowa może być równoległa do rejestracji telefonicznej - wtedy udostępnia się część terminów do rejestracji internetowej).
Zobacz sam: oto wersja demonstracyjna systemu internetowej rejestracji pacjentów: http://www.rejestracja24.net/, gdzie możesz zobaczyć to, co widzi pacjent, jak również panel administracyjny do ustalania grafików lekarzy.
System ułatwia pacjentom rejestrację do lekarzy (brak kolejek, wybór dogodnego terminu, możliwość rejestrowania się w czasie gdy rejestracja poradni jest nieczynna, automatyczne przypomnienia terminów mailem), a także usprawnia pracę rejestracji, odciążając telefon. Dlaczego więc nie stosować takich rozwiązań na większą skalę? Gabinety dentystyczne, ginekologiczne, przychodnie wielospecjalistyczne i inne placówki medyczne mogą rozwiązać swój problem właśnie dzięki internetowi.
Zielona herbata od lat budzi kontrowersje, jeśli chodzi o jej wpływ na nawodnienie organizmu. Jedni twierdzą, że działa jak diuretyk, inni uznają ją za doskonały napój wspomagający utrzymanie odpowiedniego poziomu wody. Jak jest naprawdę? Odpowiedź nie jest tak jednoznaczna, jak mogłoby się wydawać.