Jak zapobiec istniejącym lukom w umyśle etycznym m. in. polskiego menadżera? Służą ku temu zapewne programy odpowiedzialności społecznej, które są przystosowane do wdrożenia w obszarze biznesu. Tygodnik internetowy CashFlow&You zamieścił w najnowszym wydaniu artykuł analizujący, co powinni robić menadżerowie, by utrzymywać wysokie standardy?
Umysłem etycznym niewątpliwie cieszy się Aaron Feuerstein, właściciel Malden Mills (producent odzieży), który nawet po spaleniu fabryki dalej wypłacał pensje pracownikom. Trudni jednak oczekiwać od większości biznesmenów takiego „irracjonalnego” zachowania. Przykłady kontrowersyjne są jednak najczęściej zapamiętywane, dobrze więc czasami sobie je przypominać, szczególnie w momentach, kiedy decydujemy o innych losie.
Bardzo trudno pielęgnować jest umysł etyczny w świecie biznesu, w porównaniu do innych zawodów, które mają wypracowany kodeks pracy zachowania, tak jak zawód lekarza, czy urzędnika państwowego. Niestety jednak, jeśli ten aspekt biznesu nie będzie rozwijany i doprecyzowany, a szczególnie w polskim świecie biznesu, może okazać się, że polscy biznesmeni będą zmuszeni do przedefiniowania swoich celów.
Warto brać przykład z organizacji non-profit, a dzięki współpracy z tego typu organizacjami zyskamy profesjonalne doradztwo z zakresu etyki w organizacji.
Jak wygląda ocena środowiska pracy przez pracowników w dużych instytucjach prywatnych, korporacjach, bankach itp.? Jak pracownicy oceniają pracę i postępowanie swoich przełożonych, ogólną politykę firmy wypracowaną przez zarząd?
Pełna treść artykułu „Co powinni robić menadżerowie, by utrzymywać wysokie standardy?” opublikowana została w tygodniku internetowym CashFlow&You nr 51 (21/2008). Autor artykułu: Karolina Mięsiak, wydawca: e-ProfitSystem.
Etyka w biznesie, a oczekiwania finansowe