Linki graficzne
Każdy obiekt wstawiony w obrębie kodu HTML dowolnym znacznikiem może stać się linkiem. Dotyczy to w szczególności obrazów. Stosuje się je często, ponieważ przy dość małej wadze, znacznie podnoszą atrakcyjność artykułu, dając jednocześnie jakiekolwiek pojęcie czytelnikowi o tym, jak wygląda to, co opisujesz. Obrazy używane są także do wizualnego rozdzielania elementów na stronie lub do podkreślenia ważnych miejsc: ważny jest link do składania zamówienia, dlatego zwykle oprawia się go w button, a nie zostawia jedynie w postaci tekstowej.
Przykład: w tekście firmy produkującej firany i zasłony pojawia się zdjęcie i link tekstowy. Oba prowadzą do tej samej strony głównej: do strony sklepu. Zdjęcie może być skuteczniejsze, ponieważ przedstawia gotową, pełną aranżację okienną, natomiast link tekstowy to tylko słowo. Akurat w przypadku takiej branży zdjęcie mówi więcej o możliwościach firmy niż jakikolwiek tekst.
Linki w PDF-ach
Nie tylko Google, ale także inne wyszukiwarki, dość dobrze indeksują dokumenty w formatach innych niż HTML, w tym *.DOC i *.PDF. Na pewno zresztą czasem otrzymujesz takie właśnie wyniki, więc o tym wiesz. Być może jednak nie zdajesz sobie sprawy z tego, że linki w takich dokumentach też wliczają się w zasób linków przekazujących moc SEO. Możesz więc publikować nawet całe czasopisma, w których w twoich artykułach będą zawarte linki do strony firmowej. Jeśli umieścisz taki plik w serwisie Chomikuj.pl albo podobnym, to jest szansa, że zostanie on wielokrotnie powielony. Jeśli do tego tekst będzie ciekawy, to możesz odnieść sukces. Podstawowa zaleta tej metody polega na tym, że nie jest ona często wykorzystywana. Sam rozumiesz, że te sposoby, których pozycjonerzy nie wykorzystują masowo, będą skuteczniejsze od katalogów i precli.
Linki alternatywne: wady
Alternatywne postaci linków są dobre dla większości użytkowników i większości wyszukiwarek. Zwróć jednak uwagę na to, że artykuły, które takie linki zawierają, muszą być odpowiednio przygotowane. Jeśli chodzi o zdjęcia, to należy w tekście dodać, jaką akcję wywoła kliknięcie na fotografię, żeby nie tylko bot, ale także użytkownik poznał sposób postępowania, a w przypadku plików PDF musisz pamiętać o odpowiednim ich formatowaniu i ograniczeniu wielkości pliku.
Metod linkowania jest znacznie, znacznie więcej, ale jedną z zasad Article Marketingu jest użycie każdorazowo indywidualnie dostosowanego profilu linkowania, dlatego radość odkrywania kolejnych metod pozostawimy już tobie. Pamiętaj, że każdy link może przybliżyć cię do zwycięstwa, jeśli odpowiednio go wykorzystasz albo do klęski, jeśli go zlekceważysz.