Z poprzednich lekcji wiemy już co trzeba zrobić, aby zacząć darmową promocję swojej strony. Dodatkowo mamy świadomość jak i dla kogo należy pisać. Gdy zadbamy już o ruch na naszej stronie, to postarajmy się, aby osoba odwiedzająca czuła się u ciebie dobrze.

Data dodania: 2014-11-12

Wyświetleń: 3750

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak zwiększyć ruch na stronie, cz.4: Jak Cię widzą, tak Cię piszą

Jeżeli kogoś spotykamy pierwszy raz, to co według Was jest najważniejsze? Pierwsze wrażenie! To samo dotyczy Twojej strony. Już w ciągu kilku pierwszych sekund, osoba wizytująca Twój serwis wyrobi sobie opinię o nim, którą później będzie ciężko zmienić.

Na szczęście czasy, kiedy wszystko robiło się w html-u już dawno minęły. Na chwilę obecną nie musisz być specjalistą od tworzenia stron, aby twoja witryna wyglądała schludnie, przyjaźnie i w miarę profesjonalnie. W Internecie można odnaleźć wiele poradników, które powiedzą Ci krok po kroku jak zbudować przyjazną stronę przy użyciu darmowych komponentów i wtyczek.

Sprawy techniczne to jedna sprawa. Jeżeli poradzisz sobie ze zbudowanie strony w sposób zadowalający dla Ciebie, to mamy przykrą wiadomość – nie tylko Ty będziesz na nią wchodził. Niestety ludzie starają się robić wszystko w taki sposób, żeby to podobało się im samym. To, że uwielbiasz jaskrawe kolory, nie oznacza, że twoi goście podzielaną to zdanie. Aby rozważyć te aspekty, zapomnij o swoich preferencjach i wciel się na chwilę w rolę osoby odwiedzającej. Zastanów się co by było dla ciebie ważne na takiej stronie, co Cię denerwuje, a co ci się podoba. Dodatkowo poproś kilku, kilkunastu znajomych, aby weszli na Twoją stronę i ją ocenili. Krytyka osób postronnych bywa bardzo konstruktywna. Każda uwaga jest na wagę złota! Na co jeszcze powinieneś zwrócić uwagę?

• W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na graficzny wygląd strony. Czy kolorystyka jest odpowiednio dobrana, czy grafika wygląda profesjonalnie, a nie jak rodem z painta. Sprawdź również czy twoja strona nie wygląda jak choinka obwieszona kolorowymi buttonami i bannerami reklamowymi.
• Kolejnym bardzo ważnym aspektem jest użyteczność strony. Sprawdź czy wszystko jest na swoim miejscu i czy odwiedzający z łatwością odnajdzie to, czego szuka.
• Pamiętaj również o zasadach: mniej znaczy więcej oraz równowagi. Strona musi wyglądać ładnie i schludnie, ale nie można przesadzić z graficznymi akcentami, zwłaszcza kosztem użyteczności i szybkości działania strony.

Podsumowując, stwórz taką stronę, która będzie wyglądać przyjaźnie i każdy odwiedzający będzie się na niej czuł dobrze. Zadbaj o to, aby wszystko było na swoim miejscu, a nawigacja strony była intuicyjna. Więcej wskazówek związanych ze stroną zaprezentujemy w kolejnej części. Zapraszamy!

Licencja: Creative Commons
1 Ocena