Zastanów się nad tym, kto może być Twoim odbiorcą. Jeżeli chcesz trafić do wszystkich, to nie trafisz do nikogo. Musisz sobie zdać sprawę, kto jest twoim potencjalnym czytelnikiem i zaatakuj go swoją wiedzą!

Data dodania: 2014-11-03

Wyświetleń: 3924

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 1

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

1 Ocena

Licencja: Creative Commons

Jak zwiększyć ruch na stronie, cz.3: Wybierz grupę docelową i celuj w nią

Jeżeli uda Ci się wzbudzić czyjeś zainteresowanie to jest szansa, że poleci Ci innej osobie, która interesuje się podobną tematyką. Jeżeli posiadasz stronę ze sklepem internetowym ze sprzedażą rowerów, to załóż specjalny dedykowany blog. Pisz na nim wiele porad, recenzji sprzętu, informacji o imprezach rowerowych. Jeżeli komuś spodoba się to co piszesz, jest szansa, że poleci Cię innemu pasjonatowi rowerowych eskapad.

Określenie grupy docelowej jest ważne, ale nie można też zapomnieć o określeniu zakresu swojej działalności. Staraj się nie pisać o wszystkim, nie próbuj zadowolić każdego. Wyspecjalizuj się i aktywnie działaj w obrębie swojej wybranej tematyki, bo jak powiedział kiedyś ktoś mądry: „jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził”.

Artelis.pl, dzięki któremu możesz zupełnie za darmo reklamować swoją stronę poprzez swoją wiedzę, oferuje 31 kategorii, a każda z nich jest podzielona na kolejne podkategorie. Dzięki temu, poprzez publikację artykułów na Artelis w odpowiedniej kategorii, ułatwiasz dotarcie do Twojej wiedzy osobom zainteresowanym daną dziedziną.

Dostosuj również styl swoich artykułów do grupy docelowej. Jeżeli są to osoby młode, to pisz lekko; jeżeli są to fachowcy, to używaj języka specjalistycznego, aby pokazać swoją wiedzę i zbudować wizerunek eksperta. Bez względu kim jest odbiorca, należy pamiętać, że ludzie (niestety) są leniwi z natury i najchętniej czytają krótkie i zwięzłe artykuły, wzbogacone o filmy, fotografie czy infografiki.

Reasumując, wybierz swoją grupę docelową i pisz dla nich. Pisz tak, aby chcieli to czytać i polecać Cię następnym osobom. Wyspecjalizuj się w danej dziedzinie i wykreuj siebie jako eksperta, który zna się na rzeczy.

To tyle na dzisiaj. Zapraszamy za tydzień na kolejną lekcję.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  

Licencja: Creative Commons