Rolki składają się z kilkunastu części i każda z nich jest bez wątpienia tak samo ważna. Na pierwszym miejscu można postawić skeleton, gdyż jest to chyba największa część rolki, a więc jej sam szkielet – innymi słowy, konstrukcja, na której utrzymuje się pełna rolka. Mianem linera określa się z kolei sam but, który umieszczany jest w skeletonie – to natomiast, już po połączeniu nazywa się: boot.
Na rynku wciąż pojawiają się coraz to nowsze modele, które zapewniać mają maksymalną wygodę oraz ochronę stopy. Niektóre buty są wyższe, niektóre niższe – wszystko to zależy od indywidualnych potrzeb i odczuć. Oprócz tych, wydawałoby się najoczywistszych części rolek, są również inne. Bardzo ważną i przydatną częścią, zwłaszcza dla osób, które lubią szybką jazdę i nie boją się przeszkód, jest soulplate. To element znajdujący się między butem a płozą, który sprawia, że wykonywanie różnego rodzaju tricków staje się dużo łatwiejsze i bezpieczniejsze.
Oczywistym elementem rolek są także kółka. Mają one zazwyczaj dwa rozmiary i są to albo 56 mm do jazdy zwyczajnej, rekreacyjnej, albo 60 mm do jazdy wyczynowej, szybkiej, często także do jazdy na rampach. W niektórych modelach możemy spotkać się także z wielkością: 48 mm. W kółkach znajdują się łożyska, których zadaniem jest oczywiście zmniejszenie tarcia oraz odpowiednie rozpędzenie kółek. Te z kolei znajdują się na płozach. Rodzaj płoz uwarunkowany jest od stylu naszej jazdy. Do flatu przeznaczone są specjalne płozy, do których dokręcić można 4 kółka, natomiast do jazdy street możliwe są jedynie 2.
W tym miejscu można by uznać, że podstawowa rolka jest gotowa – jednak to nie prawda. Niezwykle ważnym elementem są przecież klamry, które po pierwsze gwarantują, że rolka się nie odepnie, a po drugie usztywniają nogę w kostce, co chroni jeżdżącego przez zwichnięciami i innymi niebezpiecznymi urazami.
Nie są to oczywiście wszystkie elementy rolki, jednak są one z pewnością najważniejsze. Rolki mogą się nawet znacznie od siebie różnić, wszystko zależy od producenta, modelu, a także ich przeznaczenia.