Hotele, pensjonaty, centra konferencyjne, Wellness & SPA to kolejna szczególna grupa w zakresie oznakowania reklamowego. Tego typu miejsca powinny mieć eleganckie oznakowanie, sprawiać wrażenie prestiżowych, być widoczne w dzień i w nocy. Dodatkowo powinno się zadbać o oznakowanie wskazujące kierunek do hotelu przy głównej drodze.

Data dodania: 2013-04-08

Wyświetleń: 2033

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Oznakowanie hotelu, centrum konferencyjnego, Wellness & SPA

Wśród oferty na reklamę zewnętrzną i wewnętrzną znajdziemy pylony reklamowe, kasetony z winylu i dibondu, kasetony LED, szyldy, litery przestrzenne, neony, ramki zatrzaskowe, stojaki, grawerki, wyroby z plexi, gabloty. Osobie, która na co dzień nie ma styczności z tą branżą, trudno zorientować się, co jest najlepszym wyborem w danym przypadku. Wybierając formę oznakowania reklamowego dla swojego hotelu, warto pamiętać o zachowaniu standardów jakościowych, widoczności oraz o estetyce efektu końcowego (często odpowiednie dobrane oznakowanie staje się ozdobą).

Podczas wybierania form oznakowania reklamowego pierwszą czynnością powinno być spisanie na kartce celów (czyli co chcemy osiągnąć dzięki reklamie); dopiero do nich należy dopasowywać konkretne rozwiązania. Jeśli postąpimy odwrotnie, możemy się nieco rozczarować  - rezultaty takiego niezaplanowanego działania mogą być tragiczne. Np. hotel nie będzie miał gości, bo ciężko będzie do niego trafić, centrum Wellness & SPA będzie miało wizerunek zaniedbanego i brudnego, a centrum konferencyjne będzie uchodziło za obskurne.

Poniżej przykładowy spis celów, jakie powinniśmy wziąć pod uwagę, planując oznakowanie reklamowe. Najkrócej mówiąc jest to spis „co chcemy pokazać/osiągnąć”:

  • wskazanie klientom drogi dojazdowej (kierunku) do hotelu;
  • informacja o nazwie hotelu na budynku;
  • poinformowanie klientów wewnątrz hotelu, gdzie znajduje się recepcja (w mojej 10-letniej karierze spotkałam hotel, gdzie recepcja nie miała żadnego oznakowania, dodatkowo wyglądała jak bar, stąd notorycznie zdarzały się pomyłki);
  • wskazanie klientom wewnątrz hotelu, gdzie znajduje się część konferencyjna;
  • wskazanie klientom wewnątrz hotelu, gdzie znajduje się część Welless & SPA (a wewnątrz Wellnes & SPA - gdzie jest basen, sauna, jacuzzi, hydromasaże, gabinet kosmetyczny, gabinet masażysty, itd.);
  • wskazanie klientom wewnątrz hotelu, gdzie znajduje się  jadalnia;
  • wyróżnienie informacji o specjalnym menu, specjalnych promocjach, akcjach, kąciku dla dzieci, itp.;
  • wyróżnienie informacji o atrakcjach turystycznych w okolicy.

Jeśli chodzi o wskazanie potencjalnym klientom drogi dojazdowej, najlepiej wykorzystać billboard/tablicę reklamową umieszoną przy najbliższej drodze głównej. Warto pamiętać, że aby umieścić tablicę reklamową przy drodze, należy mieć pozwolenie od zarządu dróg/urzędu miasta. „Samowolka” w tej kwestii może się skończyć dotkliwą karą finansową. Nie można też zasłaniać znaków drogowych. Poza tym nie warto stawiać billboardu w miejscu, gdzie już stoi kilka podobnych reklam. Po pierwsze nasza tablica niczym się nie wyróżni, po drugie istnieje raczej nikła szansa na to, że ktokolwiek zwróci na nią uwagę. Dlatego trzeba wybrać miejsce, gdzie reklama będzie widoczna i zauważalna.

Jej treść powinna przykuwać uwagę, a jednocześnie być stonowana, elegancka i w kolorach związanych z hotelem. Nie powinno się umieszczać dużej ilości tekstu – przecież podczas jazdy samochodem nikt nie zdąży jej przeczytać. Tutaj zasadą jest „mniej daje więcej”. Najlepszym podejściem będzie dobranie odpowiedniej grafiki, która zastąpi nam hasła i słowa. Pamiętajmy, że jeśli hotel znajduje się w znacznej odległości od drogi głównej, to przy uliczkach dojazdowych także warto postawić tabliczki z kierunkowskazem i nazwą hotelu.

oznakowaniehotelu2

Najlepszym sposobem na pokazanie nazwy hotelu jest umieszczenie na elewacji liter przestrzennych. Litery neonowe lub nieświecące są raczej złym pomysłem – w przypadku hoteli neony wyglądają tandetnie, a litery nieświecące nie są widoczne wieczorami i w nocy. To jeden z ważniejszych momentów podczas wyboru formy reklamy. Pamiętajmy, że ma wyglądać prestiżowo i estetycznie, a także być dopasowana kolorystycznie i rozmiarowo do architektury budynku! Proszę zwrócić uwagę, że  ekskluzywne, drogie hotele stosują zwykle litery świetlne albo litery przestrzenne wykończone (np. złotym) dibonem. Właśnie dlatego, że taka reklama wygląda bardzo estetycznie. I to właśnie ten moment często jest decydujący dla naszych klientów – czy zdecydują się tu wejść, czy jednak nie, bo na przykład hotel wygląda jak tani przydrożny motel (a wiadomo, jak to negatywnie się zwykle kojarzy).

Recepcja to również miejsce, gdzie trzeba wzbudzić w kliencie uczucie prestiżu. Tu także stosuje się litery przestrzenne, nieświecące, w odcieniu złota. Napis „recepcja” nie może przytłaczać wielkością, powinien być także łatwy do przeczytania.

Jeśli mówimy o wskazywaniu klientom poszczególnych części budynku – jadalni, restauracji, kawiarni, SPA, gabinetów kosmetycznych i masażu, itd., istnieją na to różne ciekawe sposoby.

Znam jeden hotel, który poszczególne części budynku podzielał dużymi, szklanymi drzwiami. I właśnie na tych drzwiach są wyklejone folią szronioną nazwy poszczególnych części hotelu. Każde drzwi mają także odmienne wzorki (trawy, bąbelki, kwiaty). Właściwie to drzwi są w całości wyklejone tą folią, a litery i wzory są wycięte w folii, czyli zyskują barwę normalnego szkła.

Innym sposobem może być umieszczenie tabliczek z plexi nad przejściem do poszczególnej części. W plexi można wygrawerować nazwę części hotelu i dodatkowo litery jeszcze podświetlić LEDami, żeby uzyskać efekt ekskluzywności. Wygląda to naprawdę zjawiskowo.

Inny sposób to tabliczki przydrzwiowe. Można je wykonać ze szczotkowanego złotego lub srebrnego dibondu, a napisy wygrawerować (dibond istnieje w wielu różnych odcieniach). Dobrym materiałem jest także kolorowa plexi, w której wygrawerujemy wzory.

Oznaczenia poszczególnych części hotelu jest momentem, w którym naprawdę możemy popisać się kreatywnością… Ważne, żeby nasz pomysł i wykonanie były zgodne z konwencją i standardami hotelu. Nie dopuszczajmy do sytuacji, gdzie każdy element jest z innej bajki.

ramki_zatrzaskowe_OWZ

Wyróżnianie informacji specjalnych to kolejny trudny moment. Nie mogą być to zwykłe plakaty, tylko formy reklamy wkomponowane w otoczenie; takie, które wyglądają jak część wystroju wnętrza. A to jest dość problematyczna kwestia, ponieważ nie wszystko, co sobie zaplanujemy, agencja reklamowa będzie w stanie wykonać. W prawie każdej sytuacji uniwersalnym rozwiązaniem będzie zastosowanie ramek zatrzaskowych OWZ. Pasują chyba do każdego wnętrzna, niezależnie od wystroju.Najlepiej wybierać ramki anodowane, ponieważ wyglądają bardziej estetycznie niż te zwykłe bez połysku. Są one produkowane w rozmiarach A0 do B3. Gabloty wewnętrzne również się sprawdzają, ale tylko w przypadku gdy oprawki gabloty będą związane kolorystycznie i stylowo z wnętrzem. Gabloty można podświetlić diodami LED, bardzo ładnie wyglądają i są czytelne w nocy.

Mój artykuł tylko częściowo porusza kwestie związane z doborem oznakowania hoteli, centrum konferencyjnych, Wellness & SPA. Jest to jednak zbiór wskazówek i rad, które mogę Państwu przekazać na podstawie swojego doświadczenia zawodowego. Mam nadzieję, że zaowocują zwiększeniem ilości klientów i poprawą wizerunku Państwa hotelu, a także staną się podstawą do samodzielnych rozważań.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena