Reklama wizualna jest powszechną formą promocji od strony zewnętrznej firmy. Zwykle wyboru reklamy wizualnej dokonuje się na początkowym etapie działalności, który decyduje o dalszym sukcesie firmy. 

Data dodania: 2013-06-28

Wyświetleń: 1419

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Pięć głównych zasad wyboru odpowiedniej reklamy wizualnej

Z powodu dużej konkurencji na rynku firmy podejmują się coraz bardziej ekstrawaganckich rozwiązań promocyjnych. Celem tych działań jest wprowadzenie danego przedsiębiorstwa na rynek oraz utrzymanie pozycji, a przede wszystkim nawiązanie trwałej więzi z klientem. Co zrobić, by wybrać odpowiednią reklamę wizualną? Pomocnych może okazać się pięć poniższych zasad.

                Po pierwsze – zbadaj konkurencję na rynku. Zobacz, co zrobili już inni, ale w żadnym wypadku nie naśladuj ich! Ta zasada ma na celu wyeliminować możliwość powtórzeń w grafice reklamy z wykorzystaniem wciąż tych samych powszechnie dostępnych elementów. Warto postawić na kreatywność i unikanie tego, co wykorzystują inne firmy. Przykładem może być wykorzystanie różnego typów materiałów, manipulacji kształtów i kolorów. Twoja konkurencja ma ogromną reklamę wizualną typu kaseton LED – zainwestuj nie tylko w kaseton, ale litery przestrzenne podświetlane LED lub w neon na literze przestrzennej, dobierz odpowiedni kształt i kolory podświetlenia. Możliwości jest wiele.

                Po drugie – dobierz reklamę pod kątem swojej firmy. Pamiętaj, że wszystko należy dokładnie przemyśleć. Warto rozejrzeć się naokoło, poszukać czegoś, co nada piękną oprawę twojej firmie. Dobierając kolory czy kształty liter przestrzennych musisz wiedzieć, jak będą oddziaływać na odbiorcę, czyli potencjalnego klienta. Odpowiednia kompozycja pozwoli wpłynąć na podświadomość odbiorców, by kojarzyli reklamę wizualną w określony sposób. Oczywiście staraj się patrzeć na tworzoną reklamę pod wieloma kątami. Pamiętaj przy tym, że na całość składają się małe elementy, które muszą być starannie dopracowane i pasować do całości. Wszystko powinno być przemyślane, dlatego należy mieć jednocześnie na uwadze całą koncepcję, dzięki czemu całość będzie ze sobą współgrać i da się odebrać jednym spojrzeniem. Reklama wizualna powinna o czymś mówić i przekazywać idee firmy.

                Po trzecie – postaw na innowacyjność rozwiązań. Zainwestuj w najnowocześniejsze materiały typu litery ze stroduru czy litery z dibondu, kasetony i tablice winylowe lub dibondowe. Są to materiały odporne na uderzenia, pękanie, temperaturę, odporne na rozwoje grzybów, pleśni i łatwe w utrzymaniu. Dodatkowo zainwestuj w energooszczędne podświetlenie typu LED. Jest to innowacyjna w dzisiejszych czasach metoda podświetlenia liter 3D czy kasetonów świetlnych. Podświetlenie tego typu zapewnia długi bezawaryjny czas pracy i niskie koszty eksploatacji. Można kombinować również przy metodach podświetlenia, na przykład podświetlać litery przestrzenne przodem, do tyłu lub w całości albo zaryzykować kombinację tych metod podświetlenia. Przez to twoja reklama nabierze niepowtarzalnego charakteru i będzie widoczna zarówno w dzień jak i w nocy.

                Po czwarte – wybierz najlepszego producenta reklamy wizualnej. To również ciężki wybór, ponieważ tylko najlepszy producent zapewni nam niepowtarzalną i wyjątkową reklamę firmy. Dokonując decyzji należy kierować się takimi czynnikami jak gwarancja najwyższych jakości materiałów zużytych do produkcji.  Dzięki temu będziesz mieć pewność, że po latach użytkowania kasetonu czy liter przestrzennych nie będzie konieczności wymiany i dodatkowych kosztów napraw. Kolejnym czynnikiem warunkującym wybór producenta jest jego sposób podejścia do zamówienia. Ważne jest, aby traktował twoje zamówienie w sposób indywidualny, dlatego powinien to wcześniej z tobą omówić i opracować projekt graficzny. Profesjonalny producent zbiera informacje na temat wybranych przez ciebie kształtów, kolorów i form tak, aby całość pasowała do miejsca, gdzie oznakowanie firmy ma być zamontowane.

                Ostatnią, piątą zasadą, którą należy się kierować jest konsultacja swojego wyboru reklamy z konsultantem od reklamy wizualnej. Jeśli jeszcze nie potrafisz dopasować oznakowania reklamowego dla swojej firmy, to odpowiednio wykwalifikowany i wyszkolony pracownik zrobi to za ciebie. Zazwyczaj dobra firma produkująca oznakowania reklamowe posiada własnych konsultantów, którzy chętnie służą pomocą przy wyborze najlepszego rozwiązania reklamy firmy, mając na uwadze potrzeby klienta. 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena