Oznakowanie reklamowe to bardzo problematyczny etap w rozwoju firm. Do przemyślenia jest wiele różnych aspektów - począwszy od barwy, wielkości, typu (kaseton, szyld, litery 3d), przez oświetlenie, na cenie i rodzaju materiału kończąc. Sprawa staje się jeszcze trudniejsza, gdy chodzi o instytucje finansowe.

Data dodania: 2013-04-05

Wyświetleń: 1802

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Reklama zewnętrzna dla banków i instytucji finansowych

Oddziały banków, placówki bankowe, parabanki, instytucje finansowe to szczególna grupa firm, dla których nadzwyczaj ważne jest wzbudzanie zaufania, prestiżowy wizerunek, wzbudzanie szacunku i autorytetu. 

Oznakowanie instytucji tego typu powinno być widoczne z daleka, ale nie przytłaczające ani nie zasłaniające całej powierzchni, a dodatkowo dopasowane do architektury budynku i zgodne z wymogami identyfikacji wizualnej (ang. corporate identity). 

Idealną formą reklamy dopasowaną do wymagań tej grupy docelowej są kasetony reklamowe, kasetony podświetlane (tak zwane kasetony LED), kasetony winylowe lub kasetony z dibondu. 

Podczas wyboru producenta oznakowania należy zwrócić uwagę na to, czy podejmuje się wykonania projektu graficznego, jaką  paletą barw dysponuje oraz jaki jest czas realizacji. W przypadku banków nie można iść na żadne ustępstwa w kwestii kolorystyki, ponieważ placówki, które nie zastosują się do standardów centrali mogą zostać "nagrodzone" karą finansową. 

Warto pamiętać także o tym, że gdy firma podaje nam wręcz błyskawiczny termin realizacji oznacza to zwykle, że nie ma żadnych innych zleceń, czyli mogą występować jakieś nieprawidłowości (np. niska jakość wykonania lub materiałów używanych do produkcji, krótki okres gwarancji). Niekorzystna jest także sytuacja, gdy termin jest bardzo odległy (często przyczyną jest nieumiejętność harmonogramowania produkcji, stąd wydłużający się termin realizacji). 

Rozpoczynając współpracę z producentem kasetonów reklamowych trzeba dobitnie zaznaczyć swoje potrzeby i nie zgadzać się na odstępstwa, ponieważ to placówka poniesie później konsekwencje. Najlepiej wybrać agencję reklamową z polecenia, która będzie potrafiła znaleźć kreatywne rozwiązane, ale zgodne z naszymi potrzebami i wymaganiami.

Jako przykład dobrze dobranego oznakowania można wymienić placówkę Raiffeisen Banku z Białegostoku. Poniżej przedstawiono zdjęcie kasetonu omawianej placówki:

Placówka Raiffeisen Banku wybrała kaseton z dibondu o nietypowym kształcie, który dodatkowo został wpasowany w formę architektoniczną budynku. Na kasetonie umieszczono także litery przestrzenne podświetlane krawędziowo. 

Czym musiała się kierowac placówka Raiffeisen Banku?

Czym musiała się kierować placówka Raiffeisen Banku?

Po pierwsze, jest to oznakowanie zewnętrzne, dlatego materiał wybrany do wyprodukowania kasetonu musiał byc odporny na niekorzystne warunki atmosferyczne takie jak deszcz, śnieg, promieniowane UV, grad, zabrudzenia. Materiałem, który spełnia ten wymóg jest dibond. Co ważne, jest on także odporny na zabrudzenia, dlatego nie wymaga częstego czyszczenia. 

Po drugie, oznakowanie zewnętrzne dla tejże placówki wymagało zastosowania kasetonu o nietypowym kształcie, wpasowanego w formę architektoniczną budynku. Kaseton z dibondu spełniał także to wymaganie. 

Po trzecie, na kasetonie trzeba było umieścić napis z nazwą banku. Także tutaj dibond się sprawdził. Na kasetonie umieszczono litery przestrzenne z podświetleniem krawędziowym. 

Zastosowanie kasetonu reklamowego z dibondu pozwoliło na uzyskanie estetycznego oznakowania reklamowego, a dodatkowo połączenie go z literami blokowymi podświetlonymi diodami LED sprawiło, że placówka uzyskała prestiżowy i efektowny wygląd. 

Po montażu kasetonu placówka Raiffeisen Banku przeprowadziła ankietę wśród swoich klientów, a także przechodniów mijających oddział banku. Respondentów zapytano, co sądzą o nowym wyglądzie placówki. Okazało się, że większość ankietowanych oceniło zmiany bardzo pozytywnie. 58% osób stwierdziło, że oznakowanie zewnętrzne w postaci kasetonu dibondowego z podświetlanymi literami przestrzennymi wyróżnia placówkę spośród innych lokali znajdujących się w tym samym budynku. 16% ankietowanych doszło do wniosku, że kaseton wygląda imponująco, zaś 11%, że wygląda nowocześnie. 15% odpowiedziało, że kaseton jest widoczny z daleka.

Klientom placówki zadano także pytanie "czy przed montażem nowego oznakowania reklamowego był Pan/Pani klientką tej placówki Raiffeisen Banku?". Aż 83% ankietowanych, odpowiedziało, że nie. Była to zarazem zaskakująca, jak i pozytywna odpowiedź.

Dzięki ankiecie kierownictwo placówki wyciągnęło wniosek, że decyzja o montażu kasetonu z dibondu z literami podświetlanymi była strzałem w dziesiątkę. 

Kolejnym przykładem trafnego doboru reklamy zewnętrznej jest placówka BRE Banku. Prezentowany poniżej oddział BRE Banku także wybrał kaseton z dibondu, a dodatkowo tablicę informacyjną (także z dibondu). W tablicę wmontowano litery przestrzenne podświetlane krawędziowo. 

Oznakowanie BRE Banku to również reklama zewnętrzna, dlatego pod uwagę brano dwie formy: kasetony winylowe i kasetony z dibondu. Zdecydowano się jednak na dibond, z uwagi na konieczność wykonania tablicy informacyjnej w tej samej barwie i o tej samej fakturze.

Kolor kasetonu oddziału BRE Banku został dopasowany do elewacji budynku. Efekt ekskluzywnej i eleganckiej reklamy osiągnięto dzięki wykorzystaniu liter 3d z białym podświetleniem. Zarówno kaseton reklamowy, jak i tablica informacyjna zostały wygięte w ten sam kształt. Nazwa banku umieszczona na kasetonie jest widoczna z daleka w dzień i w nocy, a dane umieszczone na tablicy są czytelne i w połączeniu z kasetonem wyglądają bardzo prestiżowo. 

Oddział BRE Banku niewątpliwie skorzystał na wyborze tego typu oznakowania. Z badań przeprowadzonych przez pracowników placówki jednoznacznie wynika, że nowa reklama zewnętrzna spowodowała zwiększenie liczby odwiedzających ich klientów o 63% w skali miesiąca. Oznacza to, że wśród byłych, jak i nowych Klientów banku znacznie wzrosła świadomość marki. 

Fotografia przedstawiająca placówkę BRE Banku to doskonały przykład na zastosowanie kasetonów reklamowych w oznakowaniu placówki bankowej.

Podsumowując, wybierając oznakowanie dla placówek i oddziałów banków lub instytucji finansowych należy zwrócić uwagę na specyfikę surowca, z którego reklama będzie wykonana, dopasowanie projektu do architektury i rozmiarów budynku, widoczność w dzień i w nocy, elegancki i prestiżowy wygląd oraz standardy wyznaczone przez centralę.

Z kolei podczas wyboru firmy produkującej reklamę warto zwrócić uwagę na proponowany czas realizacji, czy projekt graficzny jest uwzględniony w cenie oraz jakiej jakości materiały są używane przez firmę. Najlepiej wybrać firmę, która ponad wszystko prezentuje postawę indywidualnego podejścia do klienta, rzeczowo odpowiada na pytania i potrafi doradzić, zarówno w kwestii formy reklamy, jak i surowców używanych do produkcji. 

Licencja: Creative Commons
0 Ocena