W erze nowoczesnych technologii i wiodącej roli marketingu internetowego wiele osób zapomina o tym, że dla niektórych branż promocja tzw. offline nadal jest jednym z najskuteczniejszych elementów działań reklamowych. Jak zatem wykorzystać przestrzeń zewnętrzną do promocji i przyciągnąć klientów do swojego sklepu?

Data dodania: 2014-11-06

Wyświetleń: 2186

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Witryna sklepowa, która przyciąga

Wystawa

Nie chodzi tu oczywiście o wystawę w galerii sztuki, ale o wykorzystanie witryny sklepowej do ekspozycji. Jeśli nasz sklep dysponuje dużą, przeszkloną powierzchnią okienną, możemy ją doskonale wykorzystać, aby stworzyć ciekawą aranżację, która przyciągnie wzrok przechodniów.

Może to być kompozycja z wykorzystaniem naszych produktów lub coś, co wywołuje pozytywne skojarzenia z marką, odnosi się do aktualnych trendów lub sezonu. Liczy się przy tym nie tylko pomysłowość, ale również dobra znajomość naszej grupy docelowej.

Logo firmy

To bardzo ważny element wizerunkowy, ale również narzędzie, za pomocą którego możemy dotrzeć do potencjalnych klientów. Im marka jest bardziej rozpoznawalna, tym większy efekt uzyskamy poprzez prezentację logo. Jeśli jednak firma jest nowa lub jej logo nie jest jeszcze zbyt popularne, można wykorzystać różne techniki jego ekspozycji, aby zostało ono łatwiej i szybciej zauważone. Najprostszym sposobem będzie zatem zastosowanie kasetonów świetlnych z logo, dzięki czemu będzie ono wyraźnie widoczne nawet po zmroku.

Inne rozwiązanie, które można zastosować w przypadku logo, a w szczególności logotypu, to litery przestrzenne. Jest to nic innego jak napis 3D, który doskonale prezentuje się zarówno na zewnątrz sklepu, jak i wewnątrz. Jego zaletą jest na pewno estetyczny wygląd oraz fakt, iż w pewnością w takiej trójwymiarowej formie nasz napis wyróżni się pośród konkurencji. 

Oklejenie witryny

Naklejki na witrynę mogą być świetnym sposobem na przyciągnięcie uwagi przechodniów. Za ich pomocą możemy nie tylko zaprezentować swoją konkurencyjną ofertę oraz wzmocnić wizerunek firmy, ale również wywołać efekt zaskoczenia. Wszystko zależy od tego, jaki będziemy mieć pomysł oraz jak dobrze dopasujemy go do profilu naszego potencjalnego klienta. Możemy okleić witrynę częściowo, na przykład umieszczając tylko napis lub element graficzny, ale bardzo często właściciele witryn decydują się na wydruki wielkoformatowe, na których możliwe jest zaprezentowanie większej, wielokolorowej grafiki.

Wizja i fonia

Wśród sposobów na przyciągnięcie uwagi przechodniów z pewnością nie może zabraknąć wykorzystania multimediów. Może to być ekran LCD umieszczony za szybą, na którym można obejrzeć materiał video (np. reklamę, wizualizację itp.). Zmieniający się obraz pośród innych, statycznych elementów witryny z pewnością zwróci uwagę osób przechodzących obok.

Można również wykorzystać dźwięk, który będzie słyszalny tuż przy oraz w niewielkiej odległości od naszego sklepu. Jeśli decydujemy się na puszczanie muzyki to musi ona być ściśle dobrana do danej grupy docelowej. Możemy również posłużyć się innym, nie do końca sprecyzowanym dźwiękiem, który zaintryguje innych i tym samym zachęci do wejścia do środka.

Jak widać sposobów na wyróżnienie naszego sklepu jest bardzo wiele.Im bardziej puścimy nasze wodze fantazji, tym lepszy efekt uzyskamy.

Licencja: Creative Commons
0 Ocena