Stare porzekadło głosi, że reklama jest dźwignią handlu. Oczywiście jest to prawda, zaraz przedstawię dlaczego. Dobrze napisane ogłoszenie również gwarantuje sukces.

Data dodania: 2011-12-02

Wyświetleń: 1993

Przedrukowań: 0

Głosy dodatnie: 0

Głosy ujemne: 0

WIEDZA

0 Ocena

Licencja: Creative Commons

Dzięki temu sprawnie wynajmiemy mieszkanie, sprzedamy samochód, czy też po prostu zaoferujemy swoje usługi. Problem w tym, że nie każdy to potrafi. Treści głoszeń są powielane według wzorów – nic więc dziwnego, że te nie cieszą się popularnością. Jak napisać dobre ogłoszenie?

Na początku przytoczymy kilka błędów popełnianych przez ogłoszeniodawców. W serwisach ogłoszeniowych wielokrotnie można spotkać się z sytuacją, w której ogłoszenie stanowi nagłówek, a dodatkowe informacje to jedynie numer telefonu. Żadnych zdjęć, żadnych szczegółów. Równie często treść ogłoszeń mija się z prawdą. Sytuacja jest podobna podczas pisania CV – wiele osób szukających pracy już na tym etapie przekreśla swoje szanse, popełniając banalne błędy lub też zawyżając swoje umiejętności, których to nie są w stanie potwierdzić podczas rozmowy na żywo.

ogloszeniaJak zabrać się do napisania dobrego ogłoszenia? Przede wszystkim zebrać serwisy, które publikują darmowe ogłoszenia. To już będzie połowa sukcesu – będziemy mogli zamieścić treść w wielu źródłach, przez co na pewno dotrze ona do większej ilości osób. Teraz wystarczy zastanowić się, co wyróżnia naszą ofertę na tle innych. Nie chodzi tutaj o pisanie nieprawdy, a jedynie o przedstawienie faktycznego stanu językiem korzyści. Ogłoszenie powinno przekazywać jak najwięcej konkretnych informacji mogących zainteresować osoby, do których jest ono kierowane. Oszczędzi nam to sporo czasu – rozmowy telefoniczne będą sprowadzały się do umówienia terminu, dodatkowe pytania nie padną, bo wszystko znajdzie się w treści ogłoszenia. W tym miejscu powinny znaleźć się również wyraźne, realne zdjęcia, np. portfolio prac wykonanych przez webmastera lub galeria zdjęć kosmetyczki lub fryzjerki. Dla wielu ludzi brak zdjęcia w ogłoszeniu jest jednoznaczne z odrzuceniem go.

Dobrze napisane ogłoszenie pozwoli na wyróżnienie go w sposób naturalny. Ludzie będą chcieli je czytać, a tym samym istnieje większe prawdopodobieństwo, że osiągniemy zamierzony cel.

Licencja: Creative Commons